نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان در لایحه برنامه ششم توسعه هرگونه انحلال، انتزاع و ادغام موسسات را نیازمند مصوبه مجلس دانستند.

به گزارش مرور نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) ماده 33 لایحه برنامه ششم توسعه را به این شرح اصلاح کردند: در راستای اصلاح نظام اداری، موضوع «صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور با تأکید بر تحول اساسی در ساختارها، منطقی‌سازی اندازه دولت و حذف دستگاه‌های موازی و غیرضرور و هزینه‌های زاید، اقدامات زیر انجام می‌گیرد:

1- کاهش حجم، اندازه و ساختار مجموع دستگاه‌های اجرایی به استثنای مدارس دولتی در طول برنامه، ‌حداقل به میزان پانزده درصد (۱۵%) نسبت به وضع موجود (حداقل پنج درصد(۵%) در پایان سال دوم) از طریق واگذاری واحدهای عملیاتی، خرید خدمات و مشارکت با بخش‌های غیردولتی با اولویت تعاونی‌ها، حذف واحدهای غیرضرور، کاهش سطوح مدیریت، کاهش پست‌های سازمانی، انحلال و ادغام سازمان‌ها و مؤسسات و واگذاری برخی از وظایف دستگاه‌های اجرائی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تصویب شورای‌عالی اداری باشد.

همچنین نمایندگان با اضافه شدن یک تبصره به جزء یک ماده 33 موافقت کردند. براساس این تبصره؛ انحلال، انتزاع و ادغام موسساتی که به موجب قانون تاسیس شده است، صرفاً با تصویب مجلس شورای اسلامی امکان پذیر است.

از 222 نماینده حاضر در جلسه 144 نماینده با اصلاح ماده مذکور موافقت کردند.