برخی فعالیت‌ها از سوی تکفیری‌ها و داعش در تلگرام به صورت کانال‌های فارسی زبان وجود داشت که شناسایی و مسدودسازی شد که البته دامنه عمیق امنیتی نداشتند؛ یک سری از آن‌ها داخلی و برخی از آن‌ها توسط فارسی‌زبان‌های خارج از ایران بود.

به گزارش مرور نیوز، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس فتا در حاشیه نشست سراسری روسای پلیس فتا در جمع خبرنگاران به راه‌اندازی سامانه آنلاین شناسایی صفحات فیشینگ اشاره و اظهار داشت: سامانه آنلاین صفحات فیشینگ در بانک‌ها و موسسات مالی به صورت برخط از امروز فعال شد.

رئیس پلیس فتا درخصوص فعالیت تکفیری‌ها و داعش در فضای مجازی، گفت: برخی فعالیت‌ها از سوی تکفیری‌ها و داعش در تلگرام به صورت کانال‌های فارسی زبان وجود داشت که شناسایی و مسدودسازی شد که البته دامنه عمیق امنیتی نداشتند؛ یک سری از آن‌ها داخلی و برخی از آن‌ها توسط فارسی‌زبان‌های خارج از ایران بود.

هادیانفر درخصوص برداشت‌های غیرمجاز گفت: این دسته‌ از فعالیت‌های مجرمانه از 52 درصد به 32 درصد کاهش یافته که با جلساتی که با ریاست بانک مرکزی داشتیم در مورد این موضوعات و بحث امن‌سازی زیرساخت‌های بانکی صحبت کردیم.

وی با بیان اینکه 35 درصد از بانک‌ها تجهیزات لازم در این خصوص را ندارند، تصریح کرد: بعضی اشکالات روشی است مثلا در حوزه ارایه خدمات بانکی و برخی دیگر را می‌توان با بحث پیامکی برطرف کرد؛ بدین صورت که بانک‌ها هزینه ارسال پیامک تراکنش را از مشتریان دریافت کرده و صاحبان کارت درخواست ارایه پیامک را داشته باشند تا بتوان بدین صورت از برداشت‌های غیرمجاز مطلع شد.

این مقام ارشد پلیس فتا با توجه به نزدیکی عید و افزایش تراکنش مالی گفت: طبیعی است که تراکنش مالی در روزهای پایان سال به روزی 200 میلیون نیز نزدیک شود.

وی درخصوص امنیت گفت: امنیت یک فرآیند است و باید دایم به آن پرداخت.