رییس سازمان بسیج علمی از امضای تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه قرارگاه مشترک علم و فناوری در دانشگاه آزاد تشکیل خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، حسین قدیانی امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره «جهادگران علم و فناوری» افزود: انقلاب اسلامی در دورانی که در نظام بین‌المللی به دوران دو قطبی بر پایه موازنه تسلیحات هسته‌ای بود، شکل گرفت.

وی ادامه داد: در آن دوران اگر هر ساختار سیاسی و یا انقلابی می‌خواست دگرگون شود، به ناچار باید تابعیت ابرقدرت‌های شرق و یا غرب را می‌داشت، ولی انقلاب اسلامی یکی از اصلی‌ترین شعارهای آن «نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی» بوده است و این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی نه به دنبال تمدن غرب و نه به دنبال تمدن شرق، بلکه به دنبال تمدن اسلامی است.

قدیانی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در مدت 35 سال حیات خود توانسته است اثبات کند که یک انقلاب تمدن‌ساز است، خاطرنشان کرد: ما برای آنکه الگویی برای کشورهای جهان باشیم، باید بتوانیم فرهنگ اسلامی را در کشور جاری و ساری کنیم که این امر نیازمند پیاده‌سازی حکومت اسلامی و تولید علم بومی متناسب با فرهنگ اسلامی است.

رییس سازمان بسیج علمی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی چاره‌ای ندارد که گام در راستای علومی بردارد که عدالت اقتصادی و حقوق اجتماعی را تامین کند، یادآور شد: از این رو باید کمر همت را بست و همانند دوران دفاع مقدس که از کیان کشور دفاع شد، امروزه از فرهنگ اسلامی صیانت شود که لازمه آن بهره‌گیری از علوم و فناوری‌های قومی خواهد بود.

قدیانی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی با چالش‌های متعددی مواجه است، ادامه داد: حل این چالش‌ها در گرو بهره‌گیری از روش‌های برگرفته از اندیشه‌های اسلامی است؛ از این رو نیازمندیم حرکت اساسی در جهت تولید علم نافع داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه علوم متعددی در حال شکل‌گیری است؛ ولی بخش عمده‌ای از علوم، انسان را به صلاح و کمال نمی‌رساند و لازم است که ما از علومی بهره ببریم که انسان را به کمال خواهد رساند.

قدیانی با اشاره به اقدامات انجام شده در کشور برای تولید علوم و فناوری‌های بومی، اضافه کرد: بسیج به عنوان عنصری است که هرگاه وارد صحنه‌ای شده باعث رشد و نمو شده است؛ امیدواریم بتوانیم گام‌های اساسی را در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری برداریم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره اختراعات و ابتکارات جهادگران علم و فناوری ابراز امیدواری کرد که دو نهاد دانشگاه آزاد اسلامی و بسیج علمی بتوانند گام‌های موثری در جهت تسریع تولیدات علمی بردارند.

وی به امضای تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه و تایید وزیر علوم، قرارگاه مشترک علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل خواهد شد.

به گفته رییس سازمان بسیج علمی، در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری، 200 طرح به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد 270 طرح انتخاب شدند.