آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات گفتند: در انتخابات باید افرادی به میدان بیایند که اسلام ناب و قانون اساسی را اجرا کنند تا فقر، ظلم و جهل از بین برود.

به گزارش مرور نیوز ، آیت‎الله‎ نوری همدانی ظهر روز چهارشنبه (11 اسفند) با اشاره به این که "امام راحل ثابت کردند که اسلام می‎تواند مشکلات فردی و جامعه را حل کند" گفت: امام راحل و آرمان ایشان ثابت کرد که اسلام می‌تواند احتیاجات کل بشر را پاسخگو باشد.

وی افزود: ما با این نظام و منطق پیش آمدیم و عمل ما مُعرف اسلام ناب محمدی است؛ حال باید مردمی که این همه زحمت کشیدند و جان و جوان دادند و شیفته این اسلام هستند، با حضور در انتخابات این مسیر را توسعه دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: در انتخابات باید افرادی به میدان بیایند که اسلام ناب و قانون اساسی را اجرا کنند که فقر و ظلم و جهل از بین برود؛ امام صادق(ع) فرمودند که مردم به امنیت و عدل و فراوانی نعمت محتاج هستند که دولت باید این سه عنصر را مهیا کند.

وی اظهار کرد: در این عرصه انقلابیون باید به اجماع برسند؛ باید با فداکاری و تلاش یک نفر را انتخاب و از او حمایت کنیم، زیرا اگر تشتتی وجود داشته باشد قطعا شکست خواهیم خورد؛ اگر از اول همه به یک نفر برسند و از خود گذشتگی نیز وجود داشته باشد قطعا موفق خواهیم بود.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: فقر و ظلم و جهل سه عنصری هستند که اسلام به شدت با آن مخالف است و بر لزوم ریشه‌کنی این سه عنصر نیز تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: فقر، مشکلات بسیاری برای انسان‎ها ایجاد می‎کند؛ امام علی(ع) روزی با شخصی فقیر مواجه شدند و نسبت به این وضع اعتراض کردند که چرا این فرد به این وضع دچار شده است، سپس مشخص شد که وی فردی نصرانی است و امام نیز فرمودند که این فرد در جوانی برای جامعه زحمت کشیده و به همین دلیل باید زندگی او از بیت المال اداره شود.