نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این که در طرح همسفر تا بهشت، شناخت و آگاهی‌های لازم به دانشجویان متأهل ارائه می‌شود، ازدواجشان به شکل کورکورانه  نیست که پس از مدتی با مشکل مواجه شوند، اما برای فراهم شدن ضروریات اولیه زندگی نیز نیازمند حمایت هستند.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از ستاد خبری بیستمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی (طرح همسفر تا بهشت)، سیدحمیدرضا کاظمی گفت: با توجه به اینکه جوانان دانشجو در سن بلوغ قرار گرفته‌اند و دانشگاه نیز محیطی است که آن‌ها در یک فضای علمی و فرهنگی با یکدیگر آشنا می‌شوند، یقینا ازدواج دانشجویی می‌تواند مدل خوبی برای هدایت صحیح و سالم این آشنایی‌ها باشد.

وی افزود: با توجه به این که در طرح همسفر تا بهشت، شناخت و آگاهی‌های لازم به جوانانی که در هنگام تحصیل ازدواج کرده‌اند، ارائه می‌شود، ازدواجشان به شکل کورکورانه نیست که بعدها با مشکل مواجه شوند.

این نماینده مجلس، ایجاد شناخت کامل همسران نسبت به یکدیگر را از امتیازات حضور در مراسم ازدواج دانشجویی عنوان کرد و افزود: یکسان بودن سطح علم و دانش و آگاهی در ازدواج به تداوم آن کمک کرده و سبب می‌شود در آینده کمتر با مشکل مواجه شوند.

کاظمی اضافه کرد: برای این که دانشجویان متأهل بتوانند یک زندگی در سطح متوسط داشته باشند، خوب است از طرف نهاد نمایندگی ولی فقیه، دولت و دانشگاه‌ها حمایت‌های ابتدایی برای فراهم شدن ضروریات اولیه زندگی صورت بگیرد تا بتوانند زندگی مشترک آرام و موفقی را آغاز کنند.

وی ضمن آرزوی خوشبختی برای زوج های جوان دانشجو به آنان توصیه کرد: با تحقیق و وقت گذاشتن برای کسب مهارتهای زندگی که آینده شما به آن بستگی دارد، زندگی شرافتمندانه و خوبی را برای خود رقم بزنید.