معاون رئیس جمهور گفت:حضور مدافعین حرم در سوریه، ناشی از نگاه دفاع گرایانه به اسلام است.

به گزارش مرور نیوز، محمدباقر نوبخت در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم مازندران در پلاژ بهزیستی خزرآباد ساری، اظهار کرد: امروز فارغ از جایگاه سازمانی و برنامه و بودجه در این جلسه شرکت کردم و همه مسئولان حاضر در جلسه، عدد و رقم را پشت درهای این سالن جا می‌گذاریم و می‌خواهیم به عنوان فرزندان منطقه مازندران با یک ادبیات و فرهنگ با هم دردودل کنیم که در سال‌های اخیر چه اتفاقی بر مازندران و ایران گذشت.

وی یادآور شد: در طی سال های اخیر بسیاری از مردم در اثر کهولت سن و بیماری بر تخت بیمارستان و جمعی از مردم در تصادفات رانندگی جاده های کشور جان سپردند و نیز بسیاری از افراد در دریای مازندران غرق شدند اما از طرفی دیگر تعدادی از جوانمردان و فرزندان این سرزمین در آن سوی مرزها برای دفاع از خاک و ناموس جمهوری اسلامی ایران و حفظ ارزش های اسلامی به مجاهدت پرداختند و در نهایت با پیکر خونین به کشور برگشتند و اما بر خانواده های معظم شهدا در آن لحظات چه گذشت؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: شاید فرزندان کوچک شهدا زمانی که پدر تازه به شهادت رسیده در روزهای نخست هنوز اوج غربت را احساس نکرده باشند در حالی که در این روزها پدرانی مشغول خرید پوشاک عید نوروز برای فرزندان خود هستند و قطعا فرزندان شهدا در لحظات سخت و شاد زندگی جای خالی پدر را عمیقا احساس می کنند.

نوبخت گفت: دو معیار در اسلام وجود دارد که بسنجیم این اتفاق خوب یا بد است، خیر یا شری است که بر ما وارد شد و پیامبر اکرم(ص) مسلمانان را به سنجش دو معیار کتاب خدا و عترت سفارش کرد.

وی افزود: بخش بزرگی از قرآن داستان هایی از شرح احوال پیشینیان است تا به آیندگان بگوید که چگونه گذشت و نشان دهد که این سختی ها و مرارت ها و مشکلاتی که از آن به شر و زحمت یاد می کنیم در حقیقت شر یا نعمت خدا است.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: حوادث زندگی را باید طبق قصه های قرآنی بسنجیم زیرا سختی ها و مشکلات فقط مختص امروز و زمان حال نیست بلکه در طول تاریخ حوادث ناگوار زیادی اتفاق افتاد و کودکان فراوانی پدران خود، مادرانی نیز پسران خود و زنان بسیاری شوهران خود را از دست دادند و سختی و مرارت های بسیاری بر گذشتگان متحمل شد.

نوبخت یادآور شد: همه انسان ها فانی هستند و روزی باید از این دنیا رخ بربندیم اما نهایت خوشبختی رضوان الهی است و بنابراین طبق معیار کتاب خدا هر رنجی که امروز در مسیر زندگی می بریم پایان و پاداش آن رضوان خدا است و پیام خدا برای خانواده های معظم شهدا این است که این داغ هایی که امروز متحمل می شوید روزی بر پیامبر و کسانی که به وی ایمان آوردند نیز همینگونه گذشت.

وی افزود: اگر از دیدگاه عترت و اهل بیت سختی های خانواده های شهدا را بسنجیم رنج هایی که بر اهل بیت گذشته را می بینیم و در نتیجه خداوند امروز همان معامله ای را با خانواده های شهدای مدافع حرم انجام داده که با حضرت زهرا داشته و همان الطافی را به خانواده های شهدا مرحمت می کند که به محبوب ترین خود فاطمه زهرا(س) داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: غیورمردان ایرانی هر جایی که احساس کنند هموطنانشان در معرض خطر هستند از آن منطقه دفاع می کنند و همچنین مقام معظم رهبری فرمودند نباید اینگونه بپنداریم که جنگ کشورهای اسلامی همسایه به ایران مربوط نیست و نباید فرزندان ما برای دفاع از کشور دیگری بروند.

نوبخت ادامه داد: علاوه بر اینکه همه باید نگاهی دفاع گرانه نسبت به جهان اسلام داشته باشیم. باید بدانیم که اگر سپاه پاسداران مازندران و دیگر پاسداران غیورمرد استان های کشور از سوریه دفاع نمی کردند گروهک های تروریستی به ایران می رسیدند و همان وضعیت اسفناک جنگ و خونریزی در ایران به وجود می آمد. در حال حاضر دور تا دور ایران را آتش و خون فرا گرفته و گروه های سلفی و تکفیری بلایا و اتفاقات وحشتناکی را برای ملت های مسلمان مانند افغانستان، عراق، سوریه و یمن به وجود می آورند اما ایران همچنان امن ترین کشور منطقه است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: اگر موفقیتی در مذاکرات هسته ای به وجود آمد و آژانس بین المللی اتمی اعلام کرد آنچه من نسبت به ملت ایران گفتم که این ملت از جهت نظامی به دنبال مسائل هسته ای است حرف خود را پس می گیرم و تحریم ها شکست، قطعا اگر دفاع، قدرت و مولفه همیت جوانان، پاسداران، بسیجیان و نیروهای مسلح ایران و همچنین قدرت جمهوری اسلامی ایران نبود قطعا آژانس بین المللی اتمی حرف خود را پس نمی گرفت.

نوبخت گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از امن ترین و قدرتمندترین کشورها در منطقه است که این امنیت مدیون جانفشانی شهدای مدافع حرم و شهدای انقلاب است و همه مردم و دولتمردان باید قدردان این شهدا باشیم و همچینن متواضعانه قدردان صبر خانواده های شهدا باشیم و به آن ها می گوییم همان طوری که فرزندان شما در کنار جمهوری اسلامی ایران ایستادند امروز ما در کنار شما هستیم.