مشاور عالی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بسیج همگانی جهان علیه انقلاب اسلامی در زمان جنگ تحمیلی گفت: طبق اعترافات مقامات رژیم صدام 52 هزار مستشار روسی به ارتش عراق کمک نظامی می کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، امیر سرتیپ رضا خرم طوسی، مشاور عالی فرمانده کل ارتش در مراسم رونمایی از پنج جلد کتاب دفاع مقدس گفت:شما اگر به دوران دفاع مقدس بنگرید، بزرگی و عظمت آن را درک خواهید کرد، چرا که در آن زمان ارتش های کشورهایی همچون مصر با یک درگیری ساده دو هفته ای تسلیم شدند اما قوای مسلح ایران هشت سال در مقابل کل دنیا ایستاد.

وی ادامه داد: فرمانده نیروی هوایی عرق بعدها اعلام کرد که فقط 52 هزار مستشار روس در کنار کشورهای دیگر به ارتش عراق کمک می کردند اما با دفاع جانانه مردم ما رو به رو شدند.

امیر سرتیپ خرم طوسی همچنین تصریح کرد: در دوران جنگ متاسفانه بیش از یک میلیون نفر آواره شدند اما با این وجود بیش از 2 مییون نفر توسط ارتش و در حدود همین میزان توسط بسیج به جبهه ها برای مقابله با دشمن شتافتند.

مشاور عالی فرمانده ارتش در پایان اظهار داشت: دفاع مقدس متعلق به خدا و ملت خداپرست ایران است و نه ارتش و سپاه نمی توانند بگویند که این دفاع را به تنهایی انجام داده اند. ما امروزه به همان ایمان و اعتقاد آن دوران برای پیشرفت کشور نیازمندیم.