جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: اگر یک حکومت نتواند اعمال حاکمیت کند نمی‌شود آن را به عنوان یک کشور واحد نامید. در عراق و افغانستان حکومت وجود دارد ولی حاکمیت در همه جا اعمال نمی‌شود.

به گزارش مرور نیوز، سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه صبح امروز در جشنواره جوان سرباز سپاه گفت: ما یک مقوله‌ای به نام امنیت داریم که بشر همواره در طول حیات خود به دنبال آن بوده و تاکنون انسان‌ها به روش‌های مختلف به دنبال ایجاد امنیت بودند.

وی افزود: بشر همواره به دنبال تامین دو مقوله مهم یعنی ایجاد امنیت پایدار و ساماندهی زندگی بشر و ایجاد یک رفاه نسبی بر اساس فرهنگ هر ملت بوده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: به همین منظور انسان‌ها بخشی از اختیارات خود را به صورت داوطلبانه به نهادی به نام دولت داده‌اند که بتواند یک کشور را اداره کند و برای رسیدن به امنیت و رفاه نسبی همه از دولت‌ها حمایت می‌کنند.

سردار عراقی خاطر نشان کرد: یکی از وظایف هر دولتی ایجاد امنیت،‌ رفاه و معیشت بر اساس فرهنگ‌های ملی آن کشور است و اساسا امنیت پایه اصلی هر توسعه‌ای است.

وی تصریح کرد: اگر در کشوری امنیت نبود دولت آن کشور زیر سوال می‌رود اگر ما امروز در برخی کشورها مثل سوریه و افغانستان شاهد آن هستیم که کسی که از خانه بیرون می‌رود معلوم نیست سالم به خانه برگردد این یعنی آن دولت‌ها نتوانسته‌اند امنیت را بوجود بیاورند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه نیروهای مسلح پایه اصلی ایجاد امنیت هستند، اظهار داشت: بازوی اجرایی هر دولت برای اعمال حاکمیت، نیروهای مسلح هستند و اگر یک حکومت نتواند اعمال حاکمیت کند نمی‌شود آن را به عنوان یک کشور واحد نامید. در عراق و افغانستان حکومت وجود دارد ولی حاکمیت در همه جا اعمال نمی‌شود.

سردار عراقی گفت: اگر امروز در کشور ما امنیت پایدار وجود دارد مدیون خون شهیدان سرباز هستیم. امروز سربازان ما در دمای 40- درجه ارتفاعات قندیل و بالای 50 درجه سیستان و بلوچستان انجام وظیفه می‌کنند. بنابراین هر توسعه‌ای که در کشور ما شکل می‌گیرد سربازان هم در آن نقش دارند.

وی با بیان اینکه امروز به واسطه فداکاری‌های فرماندهان دوران دفاع مقدس ما در تمام استان‌ها امنیت پایدار داریم، گفت: خانواده‌ها حتی برای خریدهای کلان خود به بانه و سردشت می‌روند زیرا در آنجا امنیت ایجاد شده و توسعه در حال شکل‌گیری است.

سردار عراقی افزود:‌ زیربنای توسعه، امنیت است که بخش سنگینی از آن روی دوش ماست. امنیت ملی هر کشوری به اقتصاد هم بستگی دارد.

وی خاطر نشان کرد: ما باید در کنار یکدیگر همزیستی مسالمت‌آمیزی داشته باشیم و در سایه اسلام و ولایت فقیه وحدت ملی داشته باشیم. همچنین بالا بردن مقبولیت حاکمیت سیاسی باعث بالا بردن ضریب امنیت می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: سربازی و نظامی‌گری دو ویژگی مهم دارد که همه باید آن را رعایت کنیم؛ یکی نظم و انضباط و دیگری آموزش‌های خوب برای اجرای ماموریت است.

سردار عراقی در پایان با اشاره به فرصت مناسب دوران سربازی خاطر نشان کرد: سربازان باید قدر وقت خود را بدانند و‌ آن را بیهوده نگذرانند و در کنار سربازی به برنامه‌ریزی برای بالا بردن سطح تحصیلات و آموختن حرفه‌ای مفید بگذارنند. امام عزیز ما به جوانان اعتماد کرد و ما باید بدانیم جوانان انسان‌هایی توانمند هستند و ما باید به آنها اعتماد کنیم.