رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد که کاهش تورم به معنای کاهش قیمت اجناس نیست، ما با صراحت می‌توانیم بگوییم که هزینه درمان در کشور کاهش و در این دولت ارزان شده است.

به گزارش مرور نیوز، محمدباقر نوبخت در دومین روز از همایش پلیس راهور که صبح امروز در مقر مرکزی ناجا برگزار شد، گفت: از عملکرد پلیس تشکر می کنم، کار پلیس در ارتباط مستقیم با ارامش و رفاه مردم است و دولت با وجود محدودیت ها، با تمام آنچه در توان دارد برای حمایت از پلیس اقدام خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین تاکید کرد: در سال ۱۳۹۲ بودجه کشور ٢١٠ هزار میلیارد تومان بود که دولت قبل برای آن برنامه ریزی کرده بود. امروز بودجه به ٢٩٤ هزار میلیارد تومان رسیده و این یعنی معادل ٤٠ درصد رشد داشتیم. اگر بخواهیم این رقم را با نرخ تورم در سال‌های اخیر مقایسه کنیم، یعنی بودجه انبساطی نداشتیم. بودجه امور جاری از ١٢٠ هزار میلیارد تومان به بیش از ١٩٠ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. در بودجه عمرانی حدود ٦٧ درصد افزایش داشتیم و این در حالی است که رشد بودجه جاری نمی تواند کمتر از این مقدار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت دفاع و امنیت کشور گفت: سومین حجم بودجه جاری صرف امور دفاعی و امنیتی کشور شده است. دولت راضی نیست به بهانه رشد بودجه، از بودجه دفاعی یا نهادهای حمایتی کم کند. لذا با توجه به اهمیت موضوع امنیت، بیشترین رشد بودجه را در بخش دفاعی داشتیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار امیدورای کرد که در همین دولت راه‌آهن را به رشت، کرمانشاه و همدان برسانیم که این موارد گوشه‌ای از تلاش‌های دولت برای فراهم کردن زیرساخت‌های کشور است.

نوبخت همچنین در  جمع خبرنگاران با شااره به اینکه دولت پیگیر وضعیت معیشتی کارکنان و پرسنل ناجا است و برای حل مشکلات این افراد در حد توان و امکانات خود تلاش خواهد کرد، گفت:  دولت خود را موظف می‌داند برای خدمتگذاری بیشتر به کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی و به‌ویژه نیروهای مسلح تلاش کند و اگر ریز بودجه ۱۳۹۶ را هم نگاه کنید به خوبی نشان می دهد که بیشترین رشد، در بخش دفاعی و امنیتی است.

به گفته وی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در تاریخ ۲۶ اسفند امسال تونل‌های منجیل و پل کنارگذر این تونل‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید و تمام تلاشمان را می کنیم که در محورهای کرج چالوس و بخش کندوان طی چند ماه آینده ۶۰ کیلومتر از مسیر را کوتاه کنیم تا بتوانیم با بهره‌برداری این معابر بتوانیم شاهد تسهیل در عبور و مرور هموطنان‌مان باشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مدیران دو تابعیتی و بررسی‌های وزارت اطلاعات و دادستان کل کشور گفت: وزیر اطلاعات در این مورد توضیحات کاملی را ارائه دادند بنده هم با توجه به همین سخنان باید بگویم که اقدامات لازم برای بررسی گزارش دادستان کل کشور در وزارت اطلاعات ادامه دارد و به محض حصول نتیجه، نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد و من فکر می کنم با توجه به اشراف اطلاعاتی قوی وزارت اطلاعات نسبت به پیشینه مدیران و تابعیت آنان این بررسی‌ها تا پایان سال به اتمام برسد.