رئیس‌جمهور گفت: انتخابات ایران انتخاباتی آزاد و سالم و رقابتی و دموکراتیک است.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در حاشیه اجلاس خبرگان رهبری، این مجلس را یکی از ارکان بسیار مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: گرچه کار اصلی این مجلس تعیین رهبری است، اما اصل اجلاس خبرگان و اینکه خبرگان همیشه پای کار و آماده هستند موجب اعتماد و امید مردم است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اعضای خبرگان نمایندگان مردم هستند، گفت: در این اجلاس معمولا یکی از مباحث مهم کشور مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

روحانی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل آن را مسئله‌ای مهم ارزیابی کرد و افزود: دولت در پایان امسال گزارش مفصلی  ارائه خواهد داد مبنی بر اینکه در طول سه سال و نیم گذشته برای اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی انجام گرفته است.

رئیس‌جمهور گفت: برای نمونه ما ابتدای سال اعلام کردیم که 7 هزار و 500 واحد نیمه فعال را با تسهیلات بانکی فعال خواهیم کرد، اما امروز می‌توانیم به مردم بگوییم این 7 هزار و 500 به 22 هزار واحد تبدیل شد، بنابراین کار و حرکت خوبی آغاز شده است.

وی افزود: راه اقتصاد مقاومتی ادامه پیدا می‌کند، زیرا اقتصاد مقاومتی یک قدرت برای نظام است و همان‌طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند ما باید قدرت‌های‌مان را نمایان کنیم تا همگان بدانند ایران ما قدرتمند است.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات مقامات امریکایی مبنی بر آزاد نبودن انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته ایران، گفت: انتخابات در ایران آزاد، سالم، رقابتی و دموکراتیک است و فکر می‌کنم آنانی که به انتخابات ایران انتقادی دارند باید نگاهی به انتخابات اخیر و مسائلی که خودشان داشتند، بیاندازند.

وی افزود: انتخابات اخیر آمریکا مورد اعتراض دو طرف بود و خود رئیس‌جمهور فعلی آمریکا هم قبل از انتخاب شدن در سلامت انتخابات تردید داشت، بنابراین آمریکایی‌ها باید به انتخابات خودشان بیشتر نگاه  و آن را اصلاح کنند.

روحانی با اشاره به اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران با سازو کارهایی که دارد با حضور مردم برگزار می‌شود، گفت: وقتی 70 تا 73 درصد مردم در انتخابات پای صندوق‌های رای می‌آیند، معلوم است که مردم به این انتخابات اعتقاد دارند و شما می‌بینید که چگونه تا پایان زمان رای‌گیری صف‌های طولانی برای ریختن آراء به صندوق‌ها وجود دارد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما طبق قانون اساسی و قوانین جاری کشور سیستم اجرایی بسیار دقیقی داریم و سیستم نظارتی قوی شورای نگهبان بر انتخابات‌ها نظارت می‌کند.