تفاهم نامه علمی و پژوهشی میان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

به گزارش مرور نیوز، تفاهم نامه علمی و پژوهشی میان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح سه شنبه با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش و هیات رئیسه و مدیران دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به امضا رسید.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نداجا، امیر دریادار حبیب الله سیاریفرمانده نیروی دریایی ارتش در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با انعقاد این تفاهم نامه از توانمندی‌های دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برای ارتقا بخش دفاعی و امنیتی نیروی دریایی بهره ببریم.

وی افزود: این تفاهمنامه با هدف استفاده از پتانسیل ارزشمند علمی اساتید و قشر تحصیلکرده دانشجویی در مباحث امور دریایی، دفاعی و نظامی منعقد شده است.

سیاری ادامه داد: نیروی دریایی تجهیزات محور بوده و برای حضور در دریا باید ناوشکن و زیردریایی داشته باشد و به همین منظور به سمت ساخت و ارتقای تجهیزات رفتیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام تجهیزات نیروی دریایی ایران غربی بود، اما امروز تمام تجهیزات ناوهای کشور ساخت داخل است و به سمت ساخت ناوشکن، زیردریایی و موشک اندازها رفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که نیازی به وارد کردن تجهیزات از دیگر کشورها نداریم و این حاصل تلاش تمامی نیروهای مسلح و دانشگاه‌هاست.

سیاری همچنین با بیان اینکه «نیروی دریایی سرمایه محدودی دارد»، اظهار کرد: دلیل این سرمایه محدود گران بودن تجهیزات و امکانات است.