فرمانده کل ارتش گفت: ما امروز تجهیزات مورد نیاز نظامی‌مان را تولید می کنیم و اگر هم، مانند «اس ۳۰۰» از جایی بگیریم، نمونه برترش را ساخته‌ایم و می‌سازیم.

به گزارش مرور نیوز سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش طی سخنانی با بیان اینکه امروز در جهان کشورهایی با قدرت نظامی پایین، متوسط و برتر داریم، گفت: در ابتدای انقلاب در همه خیابان‌ها و محافل، مردم ما شعار استقلال - آزادی - جمهوری اسلامی به تأسی از امام راحل سر می‌دادند و آن شعار که برگرفته از انقلاب و مدیریت الهی بود امروز ظهور پیدا کرده است و ما لذت استقلال را در همه بخش‌ها از جمله بخش نظامی حس می کنیم.

وی با اشاره به اینکه داشتن قدرت نظامی به خودی خود سیطره و استقلال ایجاد نمی‌کند، افزود: گران‌بهاترین سرمایه، قدرت نیروی انسانی کارآمد و با ایمان است که در سایه استقلال در جمهوری اسلامی ایران پدید آمده است.

فرمانده کل ارتش اظهار داشت: امروز کشورهایی با توان نظامی متوسط به بالا هستند که در مقابل تهدیدات، توان اعمال اراده قدرت را ندارند که این ضعف است و علت آن به سبب نبود نیروی انسانی کارآمد و مومن است.

سرلشکر صالحی ادامه داد: آن کشورهایی هم که قدرت برتر نظامی هستند چون از قدرت خود برای زورگویی استفاده می کنند دچار چالش شده اند.

وی با بیان اینکه روز به روز ما در سایه استقلال و شعار و شعوری که داریم و در سایه رهبری عالی دینی، با هدف و شناخت به سمت تعالی و رشد حرکت می‌کنیم، خطاب به دانش آموختگان دانشگاه فرماندهی ستاد ارتش تصریح کرد: شما باید همواره ترفندهای به اصطلاح نو دشمن را بشناسید و راه های مقابله با آن را پیدا کنید تا بتوانید در صف اول دفاع از آرمان های مقدس جمهوری اسلامی بایستید.

فرمانده کل ارتش گفت: امروز انگلیس خبیث که وارد منطقه شده است مطالعه دیرینه دارد و در پیوند با صهیونیست‌ها طراحی‌هایی می‌کند و ما به این تهدیدات، تهدیدات نوین می‌گوییم که شکل‌های ظاهری دارد اما اندیشه نوینی نیست و الحمدلله این هم جمع می‌شود.

سرلشکر صالحی افزود: کشورهایی از جمله عراق و سوریه که گرفتار این توطئه بودند و انقلاب اسلامی همه جا از نظر معنوی و فکری کمک می‌کند و هر نظامی که در سایه یک تفکر صحیح برای حفظ استقلال خود بکوشد همه چیز به‌دست می آورد.

وی افزود: ما امروز تجهیزات مورد نیاز نظامی‌مان را تولید می کنیم و اگر هم، مانند «اس 300» از جایی بگیریم، نمونه برترش را ساخته‌ایم و می‌سازیم.

فرمانده کل ارتش در پایان اظهار داشت: ما امروز دریانوردی‌های سالم، با قدرت و با عزتی داریم و برنامه ما این است که به همه جای دنیا برویم. البته برای حفظ سیادت دریایی و صلح و اثبات قدرت استقلال جمهوری اسلامی در هوا و در پدافند هوایی و در عرصه‌های زمینی اذعان می کنیم که هم دوش با سایر برادران‌مان در نیروهای مسلح این توان را داریم که در برابر اندیشه تهدید آمیز بایستیم.