رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در شورای سیاست‌گذاری راهیان نور برنامه‌ریزی‌های لازم جهت حضور پر بار مردم در راهیان نور امسال صورت گرفته است.

به گزارش مرور نیوز، سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه نشست ویژه شورای سیاستگذاری راهیان نور اظهار داشت: طی دیداری که با فرمانده معظم کل قوا داشتیم، ایشان دفاع مقدس را گنجی گرانبها دانستند و راهیان نور را فن‌آوری برای استفاده از این گنج تعبیر فرمودند تا این فناوری را در قالب‌های هنری، علمی و آموزشی دفاع مقدس به جوانان انتقال دهیم.

وی استفاده از حضور راویان آگاه و ارائه امکانات مناسب اسکان و حمل و نقل را از نکات مهم مطرح شده در جلسه شورای سیاستگذاری راهیان نور دانست و افزود: از نکات دیگر مورد بحث معارف دفاع مقدس، تاثیرات فرهنگی ماندگار آن و جلوگیری از بروز سوانح است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در شورای سیاست‌گذاری راهیان نور برنامه‌ریزی‌های لازم جهت حضور پر بار مردم در راهیان نور امسال صورت گرفته است.

سرلشکر باقری با اشاره به ایجاد یادمان‌های تخصصی برای آشنایی جوانان از واقعیت‌های علمی و تخصصی دفاع مقدس گفت: برنامه ریزی شده است تا یادمان‌های خاص برای نگاه‌های خاص ساخته شود. از جمله این یادمان‌ها بیمارستان‌های صحرایی با نمایش تجهیزات کامل و حضور متخصصین و جراحان دفاع مقدس است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در این یادمان‌ها نحوه کار مهندسی، اطلاعات شناسایی، تخریب، توپخانه با نگرش علمی دفاع مقدس طراحی شده است.