نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دبیرستان نظامی گنجوی قم یک میراث تاریخی با ارزش است و برخی از شخصیت‌های مهم کشوری و مسئولان و شهیدان گران قدر در این دبیرستان دوران تحصیل خود را سپری کرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، احمد امیرآبادی فراهانی عصر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه گردهمایی بزرگ دانش آموختگان دبیرستان ماندرگار امام صادق(ع) – حکیم نظامی که همزمان با سالروز بزرگداشت این شاعر و داستان سرای پرآوازه ایران برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری این گردهمایی و یادآوری خاطرات دانش آموزانی که از دهه 10 تا دهه‌های اخیر در این مدرسه تحصیل کرده بودند افزود: این تجمع با شکوهی است و خاطرات خوبی در ذهن تداعی می‌شود و برگزاری آن حرکت خوبی در یادآوری ایام گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس و مسئولان باید از ظرفیت‌های با ارزش که میراث فرهنگی هستند استفاده کنند و این گونه مراکز مورد توجه قرار بگیرد.

امیر آبادی بیان کرد: علاوه بر برگزاری گردهمایی که هر سال یک بار برگزار می‌شود می‌توان با ایجاد اتاق‌های فکر و کمیته‌های تخصصی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی و علمی این دبیرستان مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: میراث فرهنگی دارای شاخصه و تعریف است و اگر این دبیرستان قدیمی چنین شاخصه هایی را داراست، باید بدان توجه شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در صورتی که میراث فرهنگی تشخیص دهد که این مرکز دارای چنین شاخصه‌هایی است باید در جهت ثبت و حفظ و احیاء این میراث فرهنگی تلاش شود.

وی بیان کرد: ثبت آثار تاریخی دارای قوانین خاص خود و الزاماتی است و محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند که مسئولان ذی ربط آن را اتخاذ می‌کنند و اگر دبیرستان نظامی گنجوی از شاخصه‌های لازم برخوردار باشد ثبت می‌شود.

امیر آبادی خاطرنشان کرد: اگر تاکنون میراث فرهنگی اقدام به ثبت نکرده با توجه به نوع معماری و سازه‌های قدیمی و بافت تاریخی امکان ثبت وجود دارد و باید در این باره بررسی‌های لازم صورت پذیرد.