سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: روحانی درباره مطالبات اعضای فراکسیون قول مساعدت داده و ابراز امیدواری کرد که در آینده تعامل بیشتری میان دولت و این فراکسیون حاصل شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از امیدنامه، بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز و سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری دیدار امروز (23 اسفندماه 95) مجمع عمومی فراکسیون امید با رئیس‌جمهوری، اظهار داشت: در این جلسه ابتدا محمدرضا عارف درباره اقدامات و برنامه‌های فراکسیون امید صحبت‌هایی را مطرح و درباره جزئیات این فعالیت‌ها توضیحاتی ارائه کردند.

وی افزود: در ادامه بنده نیز به‌عنوان سخنگوی فراکسیون امید، گزارشی از عملکرد فراکسیون ارائه داده و درباره انتظاراتی که در دولت آینده از آقای روحانی داریم، مسائلی را مطرح کردم.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براین اساس تاکید شد در راستای توسعه کشور نیاز به تشکیل کابینه‌ای یکدست‌تر و توانمندتر احساس می‌شود و باید کابینه آینده با کابینه‌ای که براساس مجلس نهم تشکیل شده، متفاوت باشد.

پارسایی بر لزوم افزایش تعامل میان فراکسیون امید و دولت در آینده تاکید کرد و ادامه داد: در این جلسه تاکید داشتیم برای دستیابی به توسعه نیاز به افزایش تعامل و همکاری است.

وی همچنین با اشاره به سخنرانی بعضی اعضا در ادامه جلسه صبح امروز مجمع عمومی فراکسیون امید با رئیس‌جمهوری یادآور شد: در این سخنان، نکاتی را درباره اقدامات دولت در برجام، کاهش تورم و برخی دیگر از اقدامات بیان شد و به‌طور کلی دستاوردهای دولت در این راستا مورد ارزیابی و تایید قرار گرفت.

سخنگوی فراکسیون امید اضافه کرد: همچنین تعدادی از اعضا انتظاراتی که درباره وضعیت معیشتی مردم و مسائل اقتصادی داشتند را مطرح کردند.

پارسایی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: علاوه بر آن، بعضی دیگر از اعضا نیز درباره مسائل سیاسی از جمله لزوم افزایش سطح آزادی در دانشگاه‌ها تاکید کرده و خواستار توجه بیشتر دولت به موضوع آزادی بیان شدند. به‌گفته اعضای فراکسیون امید این‌که بسیاری از تشکل‌های دانشجویی هنوز برای دریافت مجوز فعالیت مشکل دارند و فضای دانشگاه‌های کشور در آستانه انتخابات آن‌چنان که انتظار می‌رود، گرم نیست باید بیش از این مورد توجه دولت باشد.

وی ادامه داد: بحث ممنوع‌التصویری آقای خاتمی نیز از دیگر نکاتی بود که در این جلسه مطرح و تاکید کردیم آقای رییس‌جمهور باید به‌عنوان مجری قانون باید بیش از این به موضوع ممنوع‌التصویری آقای خاتمی توجه می‌کرد و همچنین در مورد بحث زندانی‌های سیاسی اقدامات موثرتری انجام می‌داد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس اضافه کرد: دیگر اعضای فراکسیون هم بر این‌که دولت باید در چینش مدیریت‌ها و انتخاب مدیران و دادن مسئولیت‌ها با رویکرد ملی نگاه کند، تاکید داشتند و همین‌طور برخی از دوستان اهل تسنن نیز بر لزوم توجه به این مهم تاکید کردند.

وی به مطالبه برخی بانوان فراکسیون امید در راستای استفاده بیشتر از ظرفیت زنان توانمند در عرصه‌های مدیریتی اشاره کرد و با یادآوری موضوع انتخابات گفت: باتوجه به این‌که فراکسیون امید، یک جریان سیاسی منسجم داخل جریان اصلاح‌طلبی است، در این جلسه درباره این‌که به‌طور کلی دو جریان در کشور داریم، تاکید شد که جریان سومی وجود ندارد که قطعاً‌ این مسئله در انتخابات عینیت خواهد یافت.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس همچنین به برخی از سخنان رئیس‌جمهور در این جلسه اشاره کرد و گفت: آقای روحانی با تاکید بر بحث اقتصاد مقاومتی، اعلام کرد که این مهم در عرصه‌های مختلف ملموس است و می‌تواند در این رابطه گزارشی با جزئیات ارائه کند.

پارسایی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: روحانی همچنین درباره مطالبات اعضای فراکسیون قول مساعدت داده و ابراز امیدواری کرد که در آینده تعامل بیشتری میان دولت و این فراکسیون حاصل شود.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: روحانی همچنین گفت که آزادی احزاب و مطبوعات بیشتر و برخورد با آن‌ها کمتر شده است و در بخش فرهنگی و در انتشار کتاب نیز محدودیت‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

وی همچنین بیان کرد: روحانی به وضعیت خود در انتخابات بسیار امیدوار بود و گزارشی درباره عملکرد دولت نیز ارائه کرد؛ در پایان سخنان خود از اعتمادی که شورایعالی اصلاحات به او داشت، تشکر کرد و گفت همانطور که در انتخابات 94 با کمک شما این توفیق حاصل شد، امیدواریم در این دوره نیز با یاری همدیگر به موفقیت برسیم.

پارسایی در پایان خاطرنشان کرد:‌ باتوجه به این‌که فراکسیون امید همراه جریان اصلاحات است و باتوجه به حمایت شب گذشته شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از آقای روحانی، این فراکسیون نیز همگام جریان اصلاحات از روحانی حمایت خواهد کرد.