سردار مارانی گفت: در منطقه جنوب‌شرق به‌ویژه سیستان و بلوچستان که مورد توجه دشمنان نظام است، نیازمند مشارکت بیشتر ائمه جمعه برای تامین و ارتقای امنیت هستیم.

به گزارش مرور نیوز، سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در بیست و چهارمین سمینار ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور که با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و جمعی از مسؤولان و ائمه جمعه شیعه و سنی در سالن اجلاس ولی‌امر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: در منطقه جنوب‌شرق به‌ویژه سیستان و بلوچستان که مورد توجه دشمنان نظام است نیازمند مشارکت بیشتر ائمه جمعه هستیم و آحاد مردم برای تامین امنیت نقش دارند.


وی افزود: سپاه نه تنها در راستای تامین امنیت تلاش می‌کند بلکه در راستای کمک به دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی، رفع محرومیت و مردم یاری نیز سعی و تلاش دارد و اقدامات ویژه‌ای را در این زمینه تاکنون اجرایی کرده است.

فرمانده قرارگاه قدس در ادامه به تشریح اقدامات انجام‌شده توسط قرارگاه قدس در زمینه محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری در سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: با کمک نیروهای بسیجی و طوایف ،امروز استان از امنیت مناسبی در منطقه برخوردار است.

مارانی با بیان اینکه قریب به 4 هزار و 972 پروژه در زمینه محرومیت‌زدایی در استان توسط قرارگاه قدس انجام شده است، ادامه داد: 3 هزار و 452 پروژه در زمینه عمران، روستایی، آب‌رسانی، برق‌رسانی، احیای قنوات، کمک به مساجد، احداث خانه محروم و احداث حوزه علمیه و یک‌هزار و 520 پروژه نیز در زمینه اشتغالزایی در استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ‌هزار خانه محروم در دست اقدام داریم که بخشی از آن افتتاح شده است، اظهار داشت: 79 درصد از اقدامات انجام شده در مناطق اهل سنت و 30درصد در مناطق شیعه‌نشین اجرا شده است.

فرمانده قرارگاه قدس از دیگر اقدامات این قرارگاه در سیستان و بلوچستان را برپایی بیمارستان صحرایی و نیز کمک به زنان بی‌سرپرست عنوان کرد و گفت: تاکنون 43 بیمارستان صحرایی در استان برپا شده که قریب به یک‌میلیون و 880 هزار نفر را تحت پوشش قرار دادیم.

وی در پایان تاکیدکرد: انتظار ما از ائمه جمعه حفظ تمامیت نظام، پیشبرد اهداف نظام و وحدت بین همه اقوام و مذاهب است.

انتهای پیام