روزنامه «جمهوری اسلامی» با انتشار دو خبر کوتاه، از پخش ادعای عجیب یک فرد منبری از تلویزیون انتقاد کرد و از انحلال یک هیأت انحرافی در زاهدان خبر داد.

به گزارش مرورنیوز، این روزنامه نوشته است: یک هیأت عزاداری در زاهدان که قصد داشت با توزیع جزوات انحرافی و خوانندگی یک مداح افراطی که از اطراف قم دعوت کرده بود در تاسوعا و عاشورا وحدت جامعه را خدشه‌دار کند، منحل شد.

دادستان زاهدان گفت: این مداح، در فرودگاه شناسایی و به قم بازگردانده شد. فردی که قصد توزیع جزوات را داشت نیز بازداشت شد و سایر افراد هیأت که فریب خورده بودند بعد از دستگیری و ارشاد، با دادن تعهد آزاد شدند.

روزنامه «جمهوری اسلامی» همچنین در خبر کوتاه دیگری، نوشت: بدترین نوع دفاع از حاکمیت و سیاست هم به بازار آمد. یکی از منبری‌های تهران در شب پنجشنبه یازدهم محرم، برای اینکه اهمیت و ضرورت تشکیل حکومت اسلامی و سیاسی بودن اسلام را به اثبات برساند، سیاست را از اخلاق مهم‌تر دانست!

وی حتی به عباراتی از امام خمینی که گفته‌اند همه‌چیز اسلام سیاست است نیز متوسل شد ولی از این نکته بسیار روشن غافل ماند که امام خمینی، سیاست و حکومت را وسیله‌ای برای رسیدن به کمال انسانی می‌دانستند کما اینکه پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» و خود امام خمینی هم فرمودند: «اسلام، مادیت را در پناه معنویت قبول دارد. معنویات، اخلاق، تهذیب نفس... مقصد اسلام و مقصد همه انبیا این است که آدم‌ها را تربیت کننند. (صحیفه نور جلد 7 صفحه 531)

عجیب این است که شبکه 5 تلویزیون نیز بدون آنکه این قسمت از سخنان این فرد منبری را اصلاح کند، آن را پخش کرد.