رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز کشور ما در موقعیتی است که به اقتصاد مقاومتی نیاز دارد و اقتصاد مقاومتی مناسب‌ترین و کارآمدترین راهبرد برای حل مشکلات اقتصادی در برابر توطئه‌های دشمنان است.

به گزارش مرور نیوز حجت‌الاسلام محمدعلی آل هاشم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا هرساله با پیام‌های عالمانه خودشان برای سال یک نام انتخاب می‌کنند.

وی بابیان اینکه ایشان درواقع چشم‌انداز سالانه کشور را تبیین و مطرح می‌کنند، اعلام کرد: سال 96 نیز توسط معظم له سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامیده شد که این نام‌گذاری نشان‌دهنده ضرورت تداوم پرداختن به مقوله اقتصاد است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان کرد: واقعیت این است که ما امروز با یک جنگ اقتصادی از ناحیه دشمن مواجه هستیم و باید فرصت را از دست نداده و خودمان را برای مقابله با دشمن تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: قطعاً به همان میزان که ما آماده‌تر باشیم دشمن نیز عقب‌نشینی می‌کند و ناامید می‌شود اما اگر اهمال داشته باشیم و دقت نکنیم دشمن به نظام ما ضربه بیشتری می‌زند و به همین دلیل رهبری اولویت فوری در مسیر حر کت انقلاب اسلامی را مسئله اقتصاد بیان می‌کنند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب معتقد است که اگر ملت، دولت و همه مسئولان نظام بتوانند در مسئله اقتصاد کارهای درستی ر ا انجام دهند امید است که این کارها در مسائل دیگر مانند آسیب‌های اجتماعی، مسائل اخلاقی و مسائل فرهنگی اثرگذار باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان کرد: امروز کشور ما در موقعیتی است که به اقتصاد مقاومتی نیاز دارد و اقتصاد مقاومتی مناسب‌ترین و کارآمدترین راهبرد برای حل مشکلات اقتصادی در برابر توطئه‌های دشمنان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم اظهار کرد: با توجه به شرایط سال‌های اخیر و ورود دشمن به عرصه جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌های همه‌جانبه علیه نظام اسلامی، شاهدیم که مقام معظم رهبری در دوران گذشته مانند امسال بر مسئله اقتصاد تأکید می‌کردند.

وی افزود: در شرایطی که نظام اسلامی توانسته در دوران‌های مختلف باصلابت و سربلندی از بحران‌های زیادی عبور کند و در مقابل هجمه‌های فراوان دشمن به سطح بالایی از اقتدار در سطوح بین‌المللی دست یابد، دشمنان سعی دارند در حوزه مطالبات معیشتی، کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران را خدشه‌دار کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تحریم‌ها سبب شد در بسیاری از زمینه‌ها که خودکفا نبودیم به خودکفایی برسیم و امروز اتخاذ راهبرد اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند در واقع تداوم همان راه خودکفایی و تنها راه برون‌رفت از مشکلات کشور است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم عنوان کرد: سیاست‌های مقام معظم رهبری در مردمی کردن راه‌حل‌های اجتماعی که نقش کلیدی در پیروزی انقلاب داشته است توانسته نظام اسلامی و کشور عزیزمان را از بحران‌های امنیتی و جنگ تحمیلی 8 ساله سربلند کند، امروز نیز مردم می‌توانند در قالب یک نهضت فراگیر معضلات اقتصادی را حل کنند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری سعی دارند برای خنثی‌سازی تحریم در مقابل اقتصاد مقاومتی با بسیج مردمی و گستراندن مسئله اقتصاد کشور در بین مردم بار دیگر از ظرفیت‌های مردمی برای عبور از مشکلات استفاده کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، خرید و استفاده از کالای ایرانی را یکی از راه‌های کاهش مشکلات اقتصادی کشور خواند و گفت: پرداختن به این موضوع کاهش مشکلات اقتصادی، تولید و اشتغال جوانان را به دنبال خواهد داشت و می‌توان با خرید و استفاده از کالای ایرانی و با تولید ملی و اشتغال این مشکلات از بین برد و نیاز است تا مردم و دولت باهم هماهنگ باشند و در مسیر شکوفایی اقتصاد گام‌های مثبتی را بردارند.