رئیس جمهور در سفر به استان خراسان جنوبی کارخانه سیمان باقران را در شهرستان مرزی درمیان افتتاح کرد.

به گزارش مرور نیوز، رئیس جمهور در بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه تولید سیمان باقران با توضیح مدیران و مهندسان این مجموعه تولیدی و صنعتی در جریان روند اقدامات و فعالیت‌های این کارخانه قرار گرفت.

روحانی همچنین با حضور در اتاق فرمان کارخانه تولید سیمان باقران فرمان آغاز بهره‌برداری از این کارخانه را صادر کرد.

رئیس جمهور همچنین با حضور صمیمی در جمع کارگران با آنان گفت‌وگو کرد.

کارخانه سیمان باقران در شهرستان درمیان افتتاح شد+تصاویر

کارخانه سیمان باقران به عنوان بزرگترین و مهم ترین طرح اقتصادی استان خراسان جنوبی با ظرفیت تولید یک میلیون تن سیمان در سال در زمینی به مساحت 72 هزار متر مربع احداث شده و تولید سیمان پرتلند تیپ 1 و 2 و سیمان پرتلند پوزولانی از جمله محصولات آن است.

این طرح که یکی از 36 طرح مهم در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور است با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای 350 نفر به طور مستقیم و حدود 2 هزار نفر غیرمستقیم، تثبیت جمعیت در نوار مرزی، ایجاد توسعه در یکی از محروم ترین نقاط کشور و ایجاد بازار صادراتی مناسب به بهره برداری رسیده است.

کیفیت مرغوب و مقاومت مناسب سیمان های تولیدی این کارخانه باعث می شود تا علاوه بر تأمین سیمان بازار ایران، محصولات آن به کشورهای افغانستان و پاکستان نیز صادر شود.

با افتتاح کارخانه سیمان باقران انتظار 10 ساله 30 هزار سهامدار و مردم شهرستان مرزی درمیان بالاخره به پایان رسید

تلاش برای افتتاح و راه‌اندازی این مجموعه از ماه‌ها پیش آغاز شده و با نصب و بهره‌برداری از سیستم‌های مورد نیاز توسط مهندسان و کارکنان بومی مجموعه سیمان باقران این کارخانه آماده افتتاح شده است.

250 میلیارد تومان سرمایه ریالی و 24.5 میلیون یورو تسهیلات ارزی تاکنون برای اجرا این کارخانه صرف شده است و برای تکمیل و استمرار تولید به 20 میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه در گردش نیاز است.

کارخانه سیمان باقران در شهرستان درمیان افتتاح شد+تصاویر

با بهره‌برداری کامل از کارخانه سیمان باقران در شهرستان مرزی درمیان در خراسان جنوبی بیش از یک میلیون تن به ظرفیت تولید سیمان کشور افزوده می‌شود.

با افتتاح این کارخانه 250 کارگر بومی به صورت مستقیم مشغول به‌کار شده و برای 9 هزار نفر دیکر هم به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

سیمان باقران یکی از نزدیکترین کارخانه‌های سیمان کشور به افغانستان است که باهدف دسترسی به بازارهای خارجی در 35 کیلومتری مرز افغانستان ساخته شده است.

قرار است بیش از 80درصد تولیدات این کارخانه به کشورهای همسایه صادر شود.

شهرستان درمیان در 100 کیلومتری بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

کارخانه سیمان باقران در شهرستان درمیان افتتاح شد+تصاویر کارخانه سیمان باقران در شهرستان درمیان افتتاح شد+تصاویر کارخانه سیمان باقران در شهرستان درمیان افتتاح شد+تصاویر کارخانه سیمان باقران در شهرستان درمیان افتتاح شد+تصاویر