وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر هیئت دولت به خراسان جنوبی از کارخانه اکسید منیزیم بازدید کرد.

به گزارش مرور نیوز از طبس، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ظهر امروز در جریان سفر هیئت دولت به خراسان جنوبی از کارخانه اکسید منیزیم بازدید کرد.

سالیانه حدود 50 هزار تن انواع محصولات در کارخانه اکسید منیزیم شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی تولید می‌شود که از این میزان 45 هزار تن انواع مواد اولیه صنایع نسوز و مابقی مواد اولیه صنایع کاشی و سرامیک و صنایع شیمیایی معدنی است.

محصول اصلی این کارخانه تولید گرید‌های مختلف اکسید منیزیم سینتره یا منیزیای تفجوش شده است و انواع کلینکرهای نسوز با پایه منیزیا مانند: مگدولومای نسوز و اسپینل منیزیای آلومینا و همچنین منیزیای کلسینه و انواع منیزیت دانه ‌بندی نیز در این کارخانه تولید می‌شود.

پیش از این نیز حدود 70 نفر از کارگران اولین کارخانه تولید اکسید منیزیم کشور از کار بیکار شده‌اند و امروز در انتظار برگشت مجدد به کار خود هستند.

برخی از کارگران کارخانه تولید اکسید منیزیم که شاید سابقه کار آنها در این کارخانه به بیش از ده سال می‌رسیده است و با توجه به شرایط سنی برخی از آنها که بالای چهل سال بوده‌اند امروزه دیگر کاری برای گذران زندگی نمی‌توانند پیدا کنند.