معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه کشورمان با جناب آقای شاوارش کوچاریان معاون وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار کرد.

به گزارش مرور نیوز، ابراهیم رحیم پور روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان را در عالی ترین سطح ممکن ارزیابی کرده و از علاقه رهبران سیاسی دو کشور برای توسعه روزافزون روابط در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در 25 سال اخیر خبر داد.


معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه کشورمان برگزاری موفقیت آمیز چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور در تهران، برگزاری یازدهمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی در اسفند 1395 در ایروان و سفر تعداد زیادی از هیات های عالی رتبه سیاسی و اقتصادی بین دو کشور در سال گذشته به ویژه سفر روحانی رئیس جمهوری محترم کشورمان به ارمنستان در دیماه سال گذشته را عامل مهمی در توسعه مناسبات دو کشور دانست.


در ادامه این دیدار کوچاریان هم به افزایش همکاری های دو کشور در حوزه انرژی، تجارت، توریسم و ترانزیت اشاره و از افزایش ورود گردشگران ایرانی به ارمنستان استقبال کرد.


طرفین در این دیدار در خصوص مسائل دو جانبه و منطقه‌ای مذاکره و به آمادگی خود را برای مبارزه با اشکال مختلف تروریسم اعلام کردند.