حمید بنایی با بیان اینکه بازار مسکن نیازمند تسهیلات دهی ارزان برای ایجاد انگیزه در جهت خرید و فروش است، گفت: اگر دولت بتواند قدرت خرید مردم را تقویت کند به طور حتم خرید و فروش مسکن نیز رونق خواهد یافت.

به گزارش مرور نیوز، حمید بنایی با یادآوری مصوبه مجلس مبنی بر خانه دارشدن اقشار کم در آمد جامعه از طریق اعطای تسهیلات ارزان قیمت، گفت: دولت در شرایط فعلی با توجه به رکود حاکم بر بازار راهی جز تامین مسکن اقشار آسیب پذیر جامعه ندارد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تسهیلات دهی فعلی بانک ها نمی تواند تحولی در بازار مسکن ایجاد کند، افزود: متاسفانه نرخ بالای سود بانکی و همچنین مدت زمان کم بازپرداخت تسهیلات از معضلاتی است که امکان تحول در بازار مسکن را سلب کرده است.

رونق بازار مسکن در گرو افزایش معاملات است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه رونق بازار مسکن در گرو افزایش معاملات است، تصریح کرد: تا زمانی که رکود بر بازار مسکن حاکم است؛ نمی توان امیدی به افزایش معاملات داشت.

وی با بیان اینکه بازار مسکن نیازمند تسهیلات دهی ارزان برای ایجاد انگیزه در جهت خرید و فروش است، گفت: اگر دولت بتواند قدرت خرید مردم را تقویت کند به طور حتم خرید و فروش مسکن نیز رونق خواهد یافت.

ضرورت ارایه تسهیلات ارزان قیمت به انبوه سازان

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ارایه تسهیلات ارزان به انبوه سازان یکی دیگر از راهکارهایی است که می تواند خرید و فروش مسکن را افزایش دهد.

بنایی با بیان اینکه با خروج مسکن از رکود بسیاری از مشاغل مرتبط با آن با رونق مواجه خواهند شد، افزود: دولت باید با برنامه ریزی دقیق بتواند راهکاری برای خروج مسکن از رکود ارایه کند.

وی ادامه داد:تا زمانی که مردم قدرت خرید ندارند، نمی‌توان انتظار رونق در بازار مسکن را داشت؛ از این رو تسهیلات دهی بانک ها در بخش مسکن باید با نرخ سود بسیار پایین انجام شود.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکیدکرد: مجلس پیگیر نحوه اجرای مصوبه قانونی خود در خصوص خانه دارشدن اقشار کم درآمد جامعه است.