نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ‌گفت: متاسفانه سال گذشته یکی از بدترین سال‌ها برای تولید ملی و اشتغال بود و تمرکز دولت بجای تولید ملی تنها بر فروش بیشتر نفت خام واقع شده بود.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: سال 1396از سوی امام خامنه‌ای سال «اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال» نامگذاری شده است و امیدواریم به لطف پروردگار و تلاش همه مسئولان و ملت، از تکرار اشتباهات پرهیز شده و برای موفقیت، تلاش بیشتر و مؤثرتری صورت گیرد.

وی افزود: در سالی که گذشت قرار بر این بود که اقدامات عملی در زمینه اقتصاد مقاومتی در کشور صورت پذیرد و رشد اقتصادی، بهبود معیشت و رفاه مردم را شاهد باشیم اما متاسفانه سال گذشته یکی از بدترین سال‌ها برای تولید ملی و اشتغال بود و تمرکز دولت بجای تولید ملی تنها بر فروش بیشتر نفت خام واقع شده بود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: در سال 95 به دلیل تداوم رکود، درآمد واقعی کارکنان بخش‌های اقتصادی خصوصی کاهش یافت و به تبع آن قدرت خریدشان سقوط کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم قوای سه گانه در سال 96 با وحدت، منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کرده و با مدیریت صحیح سیستم بانکی، جلوگیری از واردات، تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه، توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه ، تاکید بر فرآوری محصولات به جای خام فروشی، استفاده از سیاست‌های ضد لیبرالی در اقتصاد، افزایش انضباط مالی و تخصیص اعتبارات عمرانی و بهره مندی از نیروی جوان، تحصیلکرده و خلاق کشور، امید را به جامعه بازگردانده و ضمن ایجاد اشتغال پایدار در کشور از اشتغال موجود نیز حراست کنند.

موسوی لارگانی همچنین تصریح کرد: موارد ذکر شده نیازمند اقدامات انقلابی و جسورانه و تلاش شبانه روزی است و با مسئولان بازنشسته و کهنسال نیل به این اهداف بسیار محال خواهد بود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، عنوان کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری شاهد دو انتخابات بسیار تاثیر گذار در کشور هستیم که لازم است مردم با درایت، دقت، بصیرت و عبرت از گذشته حضوری باشکوه و همه جانبه در این انتخابات داشته باشند تا انشاالله شاهد بازگشت به گفتمان اصیل انقلاب اسلامی باشیم.