رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران از ایجاد فضای سیاسی در شورای شهر گلایه کرد.

به گزارش مرور نیوز، اقبال شاکری ظهر امروز با حضور در محل فرمانداری تهران و اعلام کاندیداتوری رسمی خود در انتخابات شورای شهر پنجم با بیان اینکه دستاوردهای قابل قبولی در شورای شهر چهارم به دست آمد گفت: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها با وجود همه حواشی یکی از اقدامات خوبی بود که در شورای چهارم به دست آمد و در بودجه 96 نیز عیناً از برکات حضور شورایاران در کنار مدیریت شهری بهره‌مند شدیم.

وی با بیان اینکه شورای شهر نظارت دقیقی در دوره چهارم بر بررسی بودجه شهرداری داشت، گفت: کاهش اصلاحیه‌های مالی شهرداری از این جمله اقدامات نظارتی است. که بررسی گزارش تلفیق و تفریق هر ساله شورا نیز نشان دهنده بهبود وضعیت است. شاکری با بیان اینکه ایجاد دفاتر نظارت بر پروژه‌های عمرانی و همچنین ایجاد سامانه نگهداری معابر و راه اندازی سامانه مدیریتی نگهداری بزرگراه‌ها از جمله دستاوردهای خوب شورای شهر چهارم بود که توانستیم سامانه‌های زیرساختی را در راستای نظارت مستمر و عمقی انجام دهیم در غیر این صورت نظارت‌ها به صورت موقتی بوده است.

وی در مورد اولویت‌های شورای شهر پنجم نیز با بیان اینکه حتما باید نظارت بر مدیریت شهری از موضع حرفه‌ای و تخصصی باشد، گفت: اگر نظارت‌ها حرفه‌ای نباشد قطعا با سیاسی‌کاری‌هایی که صورت می‌گیرد مدیرت شهری قفل می‌شود و طی سالهای اخیر نیز شاهد بودیم که طرح های تندی برای بررسی به شورا آمد که سعی کردیم آنها را از فاز سیاسی خارج و به مرحله نظارتی وارد کنیم.

شاکری بها دادن به اقتصاد شهر را یکی دیگر از اولویت های شورای پنجم دانست و گفت: متاسفانه اقتصاد شهر در هاله ای از سکون و حاشیه قرار دارد و تا به حال نتوانسته‌ایم با اتکا به این اقتصاد شهری کسب و کار موفق شهری ایجاد کنیم.

وی با انتقاد از سیاسی‌کاری‌های برخی از اعضا در شورای شهر گفت: ما تجربه ناموفق شورای اول را داشتیم که البته درس عبرت خوبی نیز شد که فضای شورا را به سمت سیاسی‌کاری نکشانیم.