رئیس جمهور گفت: در سال گذشته 100 هزار شغل در حوزه ICT در کشورمان ایجاد شد و امسال وزیر ارتباطات قول دادند که 130 هزار شغل در این حوزه برای جوانان کشور ایجاد شود.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام و السملمین حسن روحانی امروز در مراسم افتتاح 7 پروژه مخابراتی و اتصال 339 روستای کردستان به اینترنت و توسعه تلفن ثابت در 53 روستای این استان که به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد، اظهار داشت: اگر چه برخی افراد اعتقاد دارند که ارتباطات نان و آب نمی‌شود اما می‌توان گفت که اتفاقاً ارتباطات امروز آب و نان برای مردم است.

وی گفت: در سال گذشته 100 هزار شغل در حوزه ICT در کشورمان ایجاد شد و امسال وزیر ارتباطات قول دادند که 130 هزار شغل در این حوزه برای جوانان کشور ایجاد شود.

روحانی تأکید کرد: در دنیای امروز باید از همه فناوری‌های روز برای توسعه کشور تلاش کنیم و مسئله اشتغال یکی از مسایل مهمی است و یکی از طرق‌های اشتغال از طریق این زیرساخت‌هاست.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید از این به بعد کار سرمایه‌گذاری از طریق اینترنت انجام شود، اظهار کرد: اگر کسی می‌خواهد در کردستان سرمایه‌گذاری کند باید از طریق اینترنت حتی مجوز، تأمین زمین، روابط بانکی و همه چیز را پیگیری کند چون ما در دنیای جدید زندگی می‌کنیم و باید از فناوری‌های روز استفاده کنیم.

339 روستای کردستان به اینترنت مجهز شدند

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناورزی ارتباطات نیز اظهار داشت: حجم ارتباطات در استان کردستان اکنون 7.5 برابر و پهنای باند نیز 8 برابر شده است.

وی گفت: هم‌اکنون یک هزار و 700 روستای استان کردستان دارای تلفن ثابت است و 220 کیلومتر فیبر نوری در بین شهرهای استان کشیده شده اما در حال حاضر ارتباطات کردستان از طریق سه مسیر اراک، همدان و زنجان میسر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: تا پایان دولت قرار است که 98 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مخابراتی در استان کردستان انجام شود و به تمام 29 شهر استان تلفن همراه نسل سوم و به 11 شهر هم تلفن همراه نسل چهارم خواهیم داد.

وی گفت: همچنین 533 کیلومتر فیبر نوری در استان کردستان کشیده می‌شود و امروز 339 روستای استان کردستان به اینترنت مجهز می‌شوند.

واعظی افزود: به 6 شهر استان کردستان تلفن همراه نسل سوم و در 6 شهر دیگر استان تلفن همراه نسل چهارم خواهیم داد و در دو شهر استان نیز شبکه پهنای باند با هزینه 83 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: زیرساخت‌هایی که برای مسئله اشتغال در استان کردستان مد نظر است در طول 6 ماه گذشته طبق جلسه‌ای که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان استان کردستان انجام شد 16 پروژه در استان کردستان آغاز شده که برای 6 هزار نفر شغل ایجاد می‌شود و در اجرای طرح تکاپو می‌توان تحولات خوبی ایجاد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کسانی که در استان کردستان فارغ‌التحصیل شده‌اند در اجرای طرح تکاپو می‌توانند دارای شغل شوند و نرم‌افزاری که از استان کردستان به 77 کشور جهان اکنون صادر می‌شود می‌تواند تحول بزرگی در استان ایجاد کند.