نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس با بیان اینکه اعتقاد به شهید و شهادت علت پیروزی در سوریه و عراق است، گفت: اسرائیل شکست خورده راه و سیره شهدا است.

به گزارش مرور نیوز، سیدجواد ساداتی نژاد عصر امروز در یادواره شهدای منطقه سده کاشان ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز سال جدید اظهار داشت: رمز موفقیت ما، قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و عامل شکل گیری و پایداری نظام، شهدا هستند.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس افزود: پا گرفتن اسلام در دوران جاهلیت تا به امروز، پا گرفتن درخت تنومند اسلام، به برکت شهدا بوده‌است زیرا شهدا برترین انسان‌های زمان خود بوده‌اند.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاگردان اول ولایت پذیری شهدا بوده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر یادواره شهدا برگزار می کنیم به کمترین وظیفه خود عمل می‌کنیم زیرا راه شهدا راه اسلام و مسیر معنویت و بزرگداشت ارزش‌های اسلامی و یادگاران امام است.

ساداتی نژاد پاسداشت خون شهدا را وظیفه تک تک آحاد مردم دانست و تصریح کرد: اگر خون شهدا را گرامی نداریم باید در قبال خون شهدا پاسخگو باشیم و لذا باید شهدا را به جهانیان معرفی کنیم و یادواره شهدا یکی از نمادهای پاسداشت خون شهداست و نباید حضور در یادواره های شهدا را دست کم بگیریم.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا لازمه جامعه امروز است، ابراز داشت: شهدا خط امام و ولایت را به بهترین نحو نشان دادند اما متاسفانه امروز خط شهدا به خوبی معرفی نشده و در مورد شهدا کم لطفی و بی توجهی صورت گرفته است در حالی شهدا اطاعت پذیر و ولایت پذیر بودند و معتقد بودند ولایت پذیری درد جامعه امروز را درمان می‌کند.

ریاست اسبق دانشگاه کاشان بیان کرد: شهدا الگوی بصیرت و دارای هوش انقلابی بودند و شهدا در وصایای خود نیز به اطاعت پذیری، ولایت‌پذیری و پشتیبانی از ولایت فقیه تاکید کردند و این مهم در اکثر وصیت‌های شهدا دیده می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر سوریه و عراق امروز توانست بر دشمن خود پیروز شود به دلیل اعتقاد به راه شهادت و شهدا بود و اسرائیل شکست خورده راه و سیره شهدا است و این راه ادامه دهنده راه شهدای کربلا است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس گفت: وقتی می‌بینیم اسرائیل نشستی برگزار می‌کند تا بررسی کند به چه دلیل امور علیه ایران خنثی می‌شود به این نتیجه می‌رسند که انقلاب اسلامی ایران مثل کبوتری است که دو بال سرخ شهادت و بال سبز انتظار مهدوی دارد.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهادت و مهدویت دو عامل اوج گیری نظام اسلامی است، تاکید کرد: سپر بلای این پرنده ولایت فقیه است و این مهم جایگاه شهدا و شهادت را نشان می‌دهد و دشمن نیز به این موضوع پی برده‌است و به همین جهت با جنگ نرم، شبهه افکنی، تهاجم فرهنگی و غیره سعی در حذف خط شهادت دارد.

ساداتی نژاد افزود: خط شهادت محو نشدنی است و امام راحل بر این مهم تاکید کرده و به فرموده ایشان شهدا تا ابد به جهانیان درس ایثار و شهادت می‌دهند و ملت‌ها باید به راه شهادت اقتدا کنند و تربت پاک شهدا محل انس و الفت آحاد جامعه و دارالشفای آزادگان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه کشور ما در عرصه جهانی پیشتازی کند به دو مورد نیاز دارد و الگوی این دو نیاز برای پیشتازی شهدا هستند و لازم است به راه و رسم شهدا بازگردیم و رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی‌های خود به آن اشاره کرده‌اند.

ریاست اسبق دانشگاه کاشان ابراز داشت: اولین نیاز جامعه ما به جهت پیشتازی در عرصه‌های جهانی اولا استقامت است و استقامت به معنی راه مقاومت است و شهدا به بهترین نحو این مسیر را طی کردند و هشت سال دفاع مقدس گواه این مطلب است و آیات قرآن کریم نیز بر این مهم اشاره می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو نوع جنگ نابرابر و نامتقارن داریم، اظهار داشت: شهدا بهترین الگو برای ما به جهت فراگیری درس ایثار و مقاومت هستند و به همین جهت باید به سیره و راه شهدا برگردیم.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس انقلابی‌گری را دومین نیاز جوامع امروزی عنوان کرد و گفت: انقلابی‌گری یک ضرورت برای پیشرفت است و رهبر انقلاب اسلامی بارها به این مهم اشاره کرده‌اند و شهدا بهترین افراد انقلابی بودند زیرا با وجود هزاران مشکل با روحیه انقلابی چنین افتخار آمیز شدند.

ساداتی نژاد تقویت اطاعت پذیری را ضروری دانست و بیان کرد: مردم در زمان ائمه معصوم ولایت پذیر نبودند و به همین دلیل چنین مصیبت‌هایی بر سر مسلمانان در طول دویست سال وارد شد و اگر امامان معصوم در آن زمان حکومت تشکیل می‌دادند، چنین مشکلاتی وجود نداشت.