علی صوفی از شیوه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در انتخابات گذشته شورای شهر انتقاد کرد.

به گزارش مرور نیوز، علی صوفی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و وزیر تعاون دولت اصلاحات عصر امروز (یکشنبه، 6 فروردین) پس از ثبت نام در انتخابات شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: باید فرصتی به جوانان داده شود تا در شوراها توانایی خود را بروز دهند.

وی با بیان اینکه 50 درصد از لیست اصلاح طلبان به عنوان سهمیه برای جوانان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: قبل از انقلاب ما انجمن شهر داشتیم و امور شهرداری‌ها و روستاها به عهده این انجمن‌ها بود اما پس از انقلاب بعد از انحلال انجمن شهرها استانداران مسئول امور شهری شدند.

وزیر تعاون دولت اصلاحات با تاکید براینکه تجربه‌گرایی و استفاده از زنان در برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها وجود دارد، اظهارداشت: شورای سیاست‌گذاری به عنوان متولی انتخابات شورای شهر تصمیم گرفته 50 درصد را برای جوانان و زنان و 50 درصد دیگر را برای افراد با تجربه در نظر بگیرد.

صوفی با بیان اینکه کشور سیستماتیک اداره نمی‌شود، افزود: به همین دلیل تهران مشکلات اساسی دارد و احزاب هم نتوانستند برای آنها کاری بکنند.

وی ادامه داد: سیستم حمل و نقل آسان، هوای پاک و فضای مناسب جزو حقوق شهروندان است امروز تهران به هم ریخته است و هیچ برنامه جامعی برای این شهر وجود ندارد. ما اگر می‌خواهیم به صورت سیستماتیک در تهران جلو برویم، باید یک طرح جامع 20 ساله داشته باشیم که در آن وضعیت اتوبان‌ها، معابر، فضای سبز و دیگر ملزومات شهری مشخص شده باشد. اینها جزو حداقل‌های لازم برای شهروندان است هر چند همانطور که رییس‌جمهور گفته‌اند حقوق شهروندی در کشور ما خیلی ملموس نیست.

وزیر تعاون دولت اصلاحات با اشاره به حضور دو حزب اصلاح‌طلب در انتخابات شورای شهر گفت: مسئول هماهنگی در انتخابات شورای قبل به عهده شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بود که نتیجه خوبی از آن حاصل نشد. چون هر حزبی سهمیه داشت.

صوفی با اعلام اینکه شورای عالی سیاست‌گذاری لیست انتخابات شوراها را می‌بندد، گفت: هیچ حزبی در آن سهمیه ندارد.

به گزارش مرور نیوز اخیرا شماری از احزاب اصلاح‌طلب همچون حزب وحدت و همکاری ملی، مردم سالاری، حزب مردمی اصلاحات و ... نسبت به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و ورود زودهنگام انتخاباتی انتقاداتی را مطرح کرده اند.

در همین زمینه به تازگی اولین نشست انتخاباتی اصلاح‌طلبان با نام "ائتلاف 1+21" برای انتخابات شورای شهر تهران تشکیل شد.

ائتلاف 1+21 اصلاح‌طلبان شامل حدود 17 گروه و حزب سیاسی است که برخی از این احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و برخی خارج از شورای هماهنگی هستند. این احزاب برای انتخابات ائتلافی تحت عنوان 1+21 تشکیل داده‌اند.

محمدرضا راه‌چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی درگفت‌وگویی به تسنیم گفت که ائتلاف 1+21جدا از شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان فعالیت می‌کند.

پیشتر برخی از اصلاح‌طلبان همچون کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری نسبت به ورود شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به انتخابات 96 انتقاد و خوستار ورود شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شده بود.