نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما برای رونق تولید و رفع بیکاری باید یک روند انقلابی داشته باشیم و برنامه‌محور و اصولی حرکت کنیم.

به گزارش مرور نیوز علی گلمرادی، اظهار کرد: در حقیقت جدی ترین مشکل کشور اشتغال و معیشت است و برای همین مقام معظم رهبری این سال را به این نام نامگذاری کردند زیرا تولید و اشتغال به هم وابسته هستند و تا زمانی که تولید رونق پیدا نکند، قطعا اشتغالی شکل نمی‌گیرد .

وی افزود: یکی از مسایل عمده جوانان ما مساله بیکاری است که چند سالی به آن پرداخته شده اما بیشتر جنبه شعاری داشته است .

گلمرادی تصریح کرد: مسئولان در سال‌های گذشته زحمت‌های زیادی کشیدند که مشکل بیکاری را حل کنند اما کارساز نبود. به همین دلیل، مقام معظم رهبری امسال دو مولفه تولید و اشتغال را مطرح کردند و تکلیف مسئولان اجرایی نیز مشخص شده و قوانینی که تصویب می‌شوند هم باید در همین راستا باشند .

وی با بیان این‌که یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی این است که واردات محور نباشیم و صادرات محور باشیم، خاطرنشان کرد: برای اشتغال و رونق تولید کشور همه باید تلاش کنند و مجلس نمی‌تواند به تنهایی عمل کند و طبق فرمایش رهبری و تاکید ایشان به انقلابی بودن مسئولین، باید انقلابی وارد شویم .

گلمرادی بیان کرد: مدیران باید جسارت و شهامت حل مسایل را داشته باشند اما مدیران ما احتیاط می‌کنند و محافظه‌کار و بیشتر مراقب میز و صندلی خود هستند؛ باید این فضا شکسته شود تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم .

وی افزود: مجلس مصمم است در جایگاه خودش پیشرفت کار در راستای شعار سال را ارائه بدهد و عملکرد مسئولان را رصد کنند و باید نتیجه عملکرد همه ما اینگونه باشد که آمار بیکاری کمتر و صنایع پویاتر شوند .

گلمرادی تصریح کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم، محکم این مطالبات رهبری را دنبال می‌کنیم. مجلس هم می‌تواند نقش داشته باشد و مؤثر باشد و اگر در سال جاری به نتیجه مطلوب نرسیدیم، قطعا تقصیر ما است چون ما به عنوان نمایندگان مردم حتما خیلی جدی پای کار نبودیم .

نماینده ماهشهر بیان کرد: امسال تکلیف ما این است که صنایع را تقویت کنیم و تولید کشور را رونق بدهیم. به شرطی که یک برنامه حساب‌شده داشته باشیم و روند ما یک روندی انقلابی باشد و اصولی حرکت کنیم.