رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی از به حد نصاب رسیدن شمار ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در همه شهرها و 99.4 درصد روستاهای استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، «سیدجواد حسینی» از رشد حدود شش درصدی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان خبر داد و اظهار کرد: در همه شهرها و 99.4 درصد روستاهای استان تعداد داوطلبان برای برگزاری انتخابات، به حد نصاب رسیده است.

وی با بیان این‌که در دوره قبل کل آمار ثبت‌نامی‌ها 18 هزار و 467 نفر بوده است، افزود: در این دوره 19 هزار و 658 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان‌رضوی ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی ادامه داد: به ازای هر کرسی شورا، به‌طور میانگین 5.3 داوطلب وجود دارد که این میزان برای شهرهای استان نزدیک به 9 نفر و برای روستاها نیز حدود 2 نفر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی با تأکید بر این‌که تعداد داوطلبان در همه شهرهای استان برای تشکیل شورا به حد نصاب لازم رسیده و مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: از 2575 روستایی که در این دوره واجد شرایط برگزاری انتخابات و تشکیل شوراهای روستایی هستند، شمار داوطلبان 14 روستا به حد نصاب نرسیده است که تعداد این روستا نسبت به دور گذشته 6.9 درصد کاهش داشته است.

حسینی افزود: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان خراسان‌رضوی و در مرحله ثبت‌نام داوطلبین و اعلام حضور آنان، شاخص‌های مشارکت در همه مولفه‌ها رشد را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: رشد 6 درصدی داوطلبین ثبت‌نام شده، رشد 30.68 درصدی داوطلبان شوراهای شهری، رشد 2 درصدی داوطلبان روستایی، رشد 100 درصدی داوطلبان زن در شوراهای شهری، رشد 12 درصدی داوطلبان زن شوراهای روستایی و رشد 109 درصدی داوطلبان دارای مدرک فوق لیسانس نسبت به دوره مشابه قبل، همه نشان از انتخاباتی پرشکوه و کیفی در استان خراسان‌رضوی دارد.