یکی از مراجع تقلید گفت: دولت در مسأله سرمایه‌گذاری، باید حمایت ویژه‌ای از تولیدکنندگان داشته باشد، زیرا بدون حمایت دولت مشکل تولیدکنندگان حل نمی‌شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله‌ ناصر مکارم شیرازی در دیدار استاندار و جمعی از مدیران استان قم ضمن تبریک فرا رسیدن سال 96، اظهار داشت: امید‌واریم در سال جاری، مشکلات موجود در کشور تا آنجایی که ممکن است، برطرف شود.

وی با اشاره به مسأله آب شرب و پروژه‌های مرتبط با آن، ابراز داشت: امید‌واریم در سال جاری، پروژه‌های نیمه‌کاره، به ویژه مسأله آب شرب استان قم حل شود تا پس از زحمات بسیار، دیگر مشکلی برای آب شرب قم نباشد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: متأسفانه درباره اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تنها یک سمت آن بحث می‌شود، به طوری که تنها به مردم می‌گویند محصولات داخلی بخرند تا تولید و اشتغال به ثمر برسد.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد:‌ برای حل مشکلات اقتصادی در کشور باید به چندین گروه، به ویژه تولیدکنندگان نیز توصیه کرد تا به جای افزایش کمیت محصولات خود، کیفیت محصولات خود را بالا ببرند.

وی با بیان این که متأسفانه عده‌ای اعتقادی به ارتقای کیفیت محصولات خود ندارند، تأکید کرد: باید به این تولیدکنندگان توصیه کرد کیفیت محصولات خود را بالا ببرند تا قابل رقابت با محصولات خارجی باشد، چرا که اگر کیفیت پایین باشد، مردم ولو از طریق قاچاق، اجناس و محصولات خارجی با کیفیت را مصرف خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: دو کالای آهن و برنج ایرانی بدون توصیه و تبلیغ، مورد مصرف آحاد جامعه قرار می‌گیرد و سبب این گرایش، کیفیت بالای محصولات است، لذا باید به تولید‌کنندگان آموزش داد تا اهمیت ویژه‌ای به کیفیت محصولات بدهند چرا که صرفه در کمیت اجناس نیست بلکه صرفه در کیفیت محصولات است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که باید آموزش‌های مستمری به تولیدکنندگان داده شود، عنوان کرد: آموزش‌های لازم باید به تولیدکنندگان داخلی داده شود تا به اهمیت کیفیت محصولات پی ببرند، زیرا به هر اندازه‌ای که کیفیت محصولات بالا برود، به همان اندازه، اقبال عمومی برای مصرف تولیدات داخلی افزایش خواهد یافت.

این مرجع تقلید با گلایه از عملکرد برخی بانک‌ها، اظهار داشت: کار اصلی بانک‌ها، به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد است، از این رو بانک‌ها باید تولیدکنندگان را حمایت کنند و مدام نباید به دنبال جریمه کردن تولیدکنندگانی که در پرداخت وام‌‌های خود تأخیر داشته‌اند، باشند.

وی با بیان این که بانک‌ها باید از مهار گسیختگی در آیند، ابراز داشت: بانک‌ها باید جایگاه خود در اقتصاد کشور را بدانند و بدانند که با جریمه کردن وام گیرندگان مشکلات اقتصادی پیچیده تر می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: مورد سوم دولت است، دولت در مسأله سرمایه‌گذاری، باید حمایت ویژه‌ای از تولید کنندگان داشته باشد، زیرا بدون حمایت دولت مشکل تولیدکنندگان حل نمی‌شود.

وی افزود: اداره دارایی نیز باید به سراغ مالیات‌های عادلانه برود، تجربه نشان داده که مالیات‌های سنگین سبب تعطیلی تعدادی از مراکز تولیدی شده است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: اگر همۀ این نهادها دست به دست هم بدهند امید گسترش تولید و حل مشکل اشتغال خواهد بود.