فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه 10 سکوی پارس جنوبی در این شرکت در حال ساخت است، گفت:‌ 8 سکوی آن متعلق به فازهای 22 تا 24 و 13 پارس جنوبی بین 80 تا 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش مرور نیوز، سردار عبادالله عبداللهی ظهر امروز در بازدید از روند ساخت سکوهای پارس جنوبی در صدرای بوشهر با بیان اینکه 10 سکوی پارس جنوبی در این شرکت در حال ساخت است اظهار داشت: 8 سکوی آن متعلق به فازهای 22 تا 24 و 13 پارس جنوبی بین 80 تا 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با تاکید بر تسریع در تکمیل سکوهای یاد شده افزود: تسریع درپیشرفت ساخت سکوهای یاد شده در صدرای بوشهر در 8 ماه گذشته صورت گرفته و در صورت رفع مشکلات مالی، این سکوها در مدت 3 تا 4 ماه آینده آماده تحویل و بهره‌برداری می‌شود.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) از افزایش اشتغال در صدرای بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: ظرفیت اشتغال در شرکت صدرای بوشهر از 400 نفر در سال گذشته اکنون به 3 هزار و 500 نفر افزایش یافته است.

عبداللهی با بیان اینکه این میزان اشتغال در مدت 8 ماه محقق شد تصریح کرد: در این مدت کوتاه شعار سال گذشته یعنی اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء محقق شد.

وی از فعالیت شرکت صدرای بوشهر در سازه‌های مختلف دریایی خبرداد و خاطر نشان کرد: با توجه به توانمندی متخصصان این شرکت، صدرای بوشهر غیر از ساخت سکو در ساخت 30 تجهیزات سنگین دیگر مانند کشتی‌سازی، ساخت فلر و جکت فعالیت دارد که در بعضی از آنها در کشور رکوردار است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه اکنون فقط از 15 تا 20 درصد ظرفیت شرکت صدرا استفاده می‌شود تاکید کرد: در صورت حمایت می‌توان زمینه اشتغال 15 تا 20 هزار نفر به صورت مستقیم در شرکت صدرای بوشهر فراهم کرد.

سردار عبداللهی با تاکید بر واگذاری ساخت کشتی‌ها به صدرای بوشهر تصریح کرد: در صورتی که ساخت کشتی به جای واگذاری به خارجی‌ها به صدرا واگذار شود می‌توان برای ساخت هر کشتی یک‌هزار نفر اشتغالزایی ایجاد و شعار سال یعنی اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال را محقق کرد.