واحد تولید بنزین یورو چهار پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس بندرعباس آماده بهره‌برداری است.

به گزارش مرور نیوز، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا امروز در بازدید از پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس بندرعباس گفت: اواخر اسفند پارسال تولید بنزین در این پالایشگاه آغاز شد و تا سه هفته آینده واحد تولید بنزین با اکتان بالای 90 درصد آن هم به بهره برداری می‌رسد.

سردار «عبادالله عبداللهی» افزود: پس از انجام فرآیند و آزمایشهای لازم بر روی بنزین تولیدی، اکتان آن افزایش می‌یابد و بنزین یورو چهار تولید می‌شود.

وی با اشاره به این‌که ظرفیت این واحد تولید روزانه 12 و نیم میلیون لیتر بنزین است، تصریح کرد: با بهره‌برداری کامل این پالایشگاه تا پایان امسال، ظرفیت تولید بنزین یورو چهار به 36 میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بیان کرد: با بهره برداری از این پالایشگاه ایران هم در تولید بنزین خودکفا می‌شود و هم در زمره کشورهای صادر کننده بنزین قرار می‌گیرد.

سردار عبداللهی افزود: واحد تقطیر این پالایشگاه پارسال به بهره برداری رسید که اکنون روزانه 120 هزار بشکه میعانات گازی فرآورش می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ادامه داد: تولید روزانه 14 میلیون لیتر گازوئیل سبک و سنگین، سه میلیون لیتر سوخت جت، گاز هیدروژن و گوگرد از جمله تولیدات این پالایشگاه است.

وی تصریح کرد: اکنون 11 هزار نفر به صورت مستقیم و 30 هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این پالایشگاه مشغول به کارند.

به گزارش مرور نیوز، پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان به وسعت 700 هکتار در 25 کیلومتری غرب بندرعباس واقع است. با بهره برداری کامل این پالایشگاه تا پایان امسال، ظرفیت تولید بنزین یورو چهار به 36 میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد.