رئیس هیئت عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی خراسان شمالی گفت: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان به‌منظور حضور در انتخابات، اول اردیبهشت‌ماه به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود.

به گزارش مرور نیوز عبدالرضا عزیزی اظهار کرد: طبق تقویم زمانی، مراجع چهارگانه قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و ثبت‌احوال در بازه زمانی هفتم تا 16 فروردین ماه جاری ملزم به ارائه پاسخ دقیق استعلام‌ها هستند.

عزیزی با اشاره به اینکه نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اول اردیبهشت ماه امسال به فرمانداری‌های خراسان شمالی اعلام می‌شود، افزود: هیئت‌های اجرایی از 17 تا 23 فروردین‌ماه 96 صلاحیت داوطلبان و تکمیل پرونده آن‌ها را رسیدگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: پس از اعلام نظر نهایی هیئت‌های اجرایی تا 23 فروردین‌ماه، نوبت به اعلام نظر هیئت‌های نظارت بخش و شهرستان می‌رسد که این امر در بازه زمانی 25 تا 30 فروردین‌ماه 96 انجام می‌شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظرات هیئت‌های نظارت بخش و شهرستان به‌صورت روزانه به فرمانداری و بخشداری‌ها ارسال می‌شود.

عزیزی با تأکید بر اینکه نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان در یکم اردیبهشت‌ماه سال جاری به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها ابلاغ می‌شود، اظهار کرد: داوطلبان حداکثر تا دوم اردیبهشت‌ماه از نتیجه بررسی صلاحیت خود مطلع می‌شوند.

به گزارش مرور نیوز، پنج هزار و 412 نفر برای حضور در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان شمالی ثبت‌نام کردند که از این تعداد 250 داوطلب زن و پنج هزار و 162 داوطلب نیز مرد ثبت‌نام هستند.