وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایجاد بیمارستان جدید در محل بیمارستان سابق نیازمند منابع مالی است که فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر می‌توانند جهت ایجاد آن اقدام کنند.

به گزارش مرور نیوز، سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر امروز در جمع خبرنگاران در این شهرستان اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مهم طرح تحول نظام سلامت افزایش تخت‌های بیمارستانی است که این امر در استان گیلان تا حدود بسیار زیادی با همت مسئولان انجام شد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به عملکرد حوزه سلامت و طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید افزود: هم اکنون هزار و 700 تخت بیمارستانی را در طول 4 سال به گیلان اختصاص دادیم در حالی‌که کل تعداد تخت‌های ایجاد شده از بدو تاسیس بیمارستان در این استان تا کنون 2 هزار و 300 بیمارستان بیشتر نبوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ساخت و تجهیز هزار و 700 تخت بیمارستان همت مضاعفی را می‌طلبد که این امر با همت دولت تدبیر و امید به ثمر نشست تصریح کرد: دولت در طرح تحول نظام سلامت سه هدف را دنبال می‌کرد.

وی اظهار داشت: یکی از این اهداف توسعه زیرساخت‌ها و کاهش هزینه‌ها بود که 110 میلیارد تومان در استان گیلان برای کاهش پرداختی مردم هزینه شد و دیگری بحث دسترسی بود که هزار متخصص و پزشک را در این راستا برای استان گیلان تعرفه کردیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه قوای قضاییه و مقننه، همت مضاعف و همکاری بسیار خوبی را در اجرای طرح تحول نظام سلامت داشته‌اند خاطر نشان کرد: امیدواریم با همت مسئولان صدیق نظام جمهوری اسلامی بتوانیم نیازهای درمانی مردم عزیز ایران اسلامی را برآورده کنیم.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سئوالی مبنی بر تبدیل وضعیت بیمارستان سابق این شهرستان نیز گفت: در حاال حاضر پذیرش بیمارستان جدیدالاحداث آستارا آغاز شده است که البته بیماران بخش دیالیز هنوز در بیمارستان سابق این شهرستان مستقر هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز داشت: ایجاد بیمارستان جدید در محل بیمارستان سابق نیازمند منابع مالی است که فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر می‌توانند جهت ایجاد آن اقدام کنند.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در حوزه درمان این شهرستان افزود: کمبود نیروی انسانی در بیمارستان آستارا کاملاً مشهود و قابل توجه است که البته قرار شد هماهنگی‌های لازم جهت ارسال درخواست مجوز به‌کارگیری نیروی انسانی با سازمان استخدامی مکاتباتی انجام شود تا هر چه سریعتر این مشکل را رفع کنیم.

هاشمی با بیان اینکه شهرستان آستارا در راستای ایجاد گردشگری سلامت از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است گفت: آستارا از شهرهای مرزی و حساس کشور به شمار می‌رود و با تاسیس و راه اندازی این بیمارستان جدید، مردم شهرهای همجوار نیز می‌توانند از امکانات درمانی این شهرستان استفاده کنند.