عضوکمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه توسعه بندر کاسپین در اقتصاد کلان کشور مفید است، گفت:"بندر کاسپین" می تواند نقش مهمی در رابطه با سوآپ نفتی و پردازش و صادرات کالا داشته باشد.

به گزارش مرور نیوز، حسن خسته بند با اشاره به افتتاح "بندر کاسپین"از سوی رئیس جمهور در هفته گذشته، گفت: "بندر کاسپین" می تواند مکمل بندر قدیمی انزلی باشد که هم ظرفیت آن توسعه یافته و هم می تواند باز هم افزایش ظرفیت داشته باشد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ظرفیت این بندر برای سه شیفت 45 میلیون تن پیش بینی شده است، افزود:"بندر کاسپین" می تواند نقش مهمی در رابطه با سوآپ نفتی و پردازش و صادرات کالا داشته باشد.

وی با تاکید براینکه منطقه آزاد انزلی در بخش ترانزیت کالا و همچنین در ارتباط با صادرات کالاهای فله ای مانند محصولات شیمیایی و کنستانتره موفقیت های بسیاری داشته است،تصریح کرد:مدیریت، مهم ترین مولفه ای است که می تواند نقش مناطق آزاد را در کشور به نفع اقتصاد تغییر دهد.

مناطق آزاد کشور هیچ تجربه ای در ارتباط با مدیریت بندری ندارد

خسته بند با بیان اینکه مناطق آزاد هیچ تجربه ای در ارتباط با مدیریت بندری ندارد، گفت: مناطق آزاد باید تعاملی با سازمان بنادر داشته باشد و در "بندر کاسپین" باید میان این دو سازمان تقسیم کاری صورت بگیرد؛از این رو باید مدیریت نرم افزاری به سازمان بنادر و مدیریت سخت افزاری به منطقه آزاد واگذار شود.

وی با بیان اینکه در رابطه با ایجاد تعامل میان منطقه آزاد و سازمان بنادر درخصوص توسعه فعالیت های "بندر کاسپین" پیگیری هایی از ناحیه کمیسیون عمران مجلس درحال انجام است،تاکید کرد:نشست هایی با مسئولان در این رابطه ترتیب داده شده تا این تعامل صورت بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید زمینه ورود تجار خارجی و ایرانی و صادرات کالا به ویژه ترانزیت کالا با توجه به کریدور شمال جنوب و راه آهن که طراحی شده در بندر کاسپین صورت بگیرد، افزود: با توجه به توریست پذیری منطقه انزلی آینده خوبی در این بندر خواهیم داشت که برای اقتصاد کلان کشور هم مفید است.