در پی تذکر نماینده مردم اسلام آباد غرب در خصوص لزوم انجام اقدامات سیاسی و دیپلماتیک متناسب با حمله موشکی آمریکا به سوریه، رئیس مجلس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را مامور تشکیل جلسه‌ای جهت بررسی اقدامات سیاسی و دیپلماتیک به حضور مسئولان ذیربط کرد.

به گزارش مرور نیوز، فلاحت‌پیشه در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده 24 آئین نامه داخلی مجلس خطاب به لاریجانی یادآور شد: اقدامات توطئه آمیزی در منطقه در حال شکل گیری است که لازم است هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی حداقل در یک جلسه غیر علنی به آنها بپردازد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با توطئه ای در منطقه روبرو هستیم که شروع آن با حمله موشکی به سوریه آغاز شده است. البته آمریکا در دوره اوباما هم وارد اقدامات نظامی شد، اما ترامپ با رویکرد نژاد پرستانه کنوانسیون ها و مقاوله های بین المللی را زیر پا گذاشته است.

وی با بیان اینکه مجلس در شرایط حساس با نامه نگاری یا برگزاری جلسه در خصوص موضوعات مختلف واکنش داشته است، بر لزوم ورود قوه مقننه ایران به موضوع توطئه طرح ریزی شده جدید آمریکایی ها در منطقه توسط مجلس تاکید کرد.

نماینده اسلام آباد غرب در مجلس خواستار احقاق حقوق 170 هزار ایرانی شهید و قربانیان ناشی از حملات شیمیایی،‌ پیگیری حقوق 17 هزار قربانی ترور شد و افزود: باید قانونی که در این حوزه وجود دارد پیگیری شود تا از طریق مجامع بین المللی بویژه بین المجالس اسلامی زمینه اجرای آنها به وجود آید.

وی با بیان اینکه شرایط،‌ شرایط خطیری است، نشانه حساسیت بالای این مساله را گفت‌وگوهای روسای جمهور ایران، روسیه و سوریه و جلسات فرماندهان نظامی سه کشور مذکور دانست.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر با تاکید بر اینکه پیشنهاد شما کاملا درست و بجاست، خاطرنشان کرد: همانطور که گفتید توطئه ای در راه است که این توطئه مدتی قبل آغاز شده است. بهانه ای جدید را برای این توطئه تراشیده اند که در عمل تحرکات آنان موجب افزایش تحرکات تروریستی و شعله ورتر شدن آتش جنایت در منطقه می شود، اما بدانند که این توطئه دامن خودشان را نیز خواهد سوزاند. این حمله موشکی آمریکا به سوریه شروع رفتارهای ناپسند در منطقه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی سپس به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ماموریت داد تا با برگزاری جلسه ای با حضور مسئولان ذیربط زمینه بررسی اجرای قوانین موجود در حوزه حملات شیمیایی و قربانیان ترور در ایران را به وجود آورده و همچنین بررسی های لازم برای اقدامات سیاسی و دیپلماتیک را بستر سازی کنند.