دستوالعمل کاملی درباره تبلیغات در فضای مجازی تهیه و به استان ها ابلاغ شده است مبنی بر این که هر کدام از ستادهای انتخاباتی نامزدها که بنا دارند کار تبلیغاتی انجام دهند، باید دقیقا آن کانالی که می خواهند در فضای مجازی ایجاد کنند با شناسه مشخص باشد.

به گزارش مرور نیوز، حسین ذوالفقاری ضمن بازدید از ستاد انتخابات وزارت کشور در سومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: دستوالعمل کاملی درباره تبلیغات در فضای مجازی تهیه و به استان ها ابلاغ شده است مبنی بر این که هر کدام از ستادهای انتخاباتی نامزدها که بنا دارند کار تبلیغاتی انجام دهند، باید دقیقا آن کانالی که می خواهند در فضای مجازی ایجاد کنند با شناسه مشخص باشد.
وی افزود: اگر در آن کانال ها مطلبی نوشته شود، مسئولیتش مستقیما متوجه آن ستاد انتخاباتی است که در حال انجام دادن کار تبلیغاتی است اما اگر خارج از آن و در سایت و کانال دیگری از این کاندیدا یا ستاد تبلیغاتی اش مطرح شود، باید بلافاصله درخصوص آن مطلب اظهارنظر کنند و مشخص شود که این مطلب متعلق به آنها هست یا خیر که اگر آن مطلب مربوط به آنها نباشد باید بلافاصله طی اطلاعیه ای تکذیبیه بزنند.
ذوالفقاری تاکید کرد: ستادهای تبلیغاتی نامزدها مکلف هستند تبلیغات خود را در فضای مجازی ساماندهی کنند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی وجود داشته یا خیر؟ گفت: موارد جزئی بوده که از سوی کمیته قضایی رصد شده اند و در این راستا تذکر و برخوردهای لازم با تخلفات و جرائم صورت می گیرد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
ثبت نام از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز سه شنبه در ستاد انتخابات کشور آغاز شد و تا 26 فروردین به مدت پنج روز از ساعت 8 تا 18 در محل وزارت کشور انجام می شود.