سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: تمام اسناد مربوط به ادوار مختلف انتخابات شوراها از گذشته تاکنون از بین رفته است.

به گزارش مرور نیوز، حسن نوروزی در خصوص اصلاح قانون انتخابات شوراها و رفع موانع موجود، اظهار داشت: نظارت بر شوراهای اسلامی شهر و روستا باید در اختیار شورای نگهبان باشد، زیرا برای نظارت و بررسی صلاحیت داوطلبان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در همه شهرها و استان‌ها دفتر نمایندگی شورای نگهبان وجود دارد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفاتر شورای نگهبان سوابق افراد را بایگانی می‌کنند، بیان کرد: متاسفانه هیئت های نظارت بر انتخابات شوراها برای نظارت و بررسی صلاحیت کاندیداها یک هیئت 5 نفره را در تهران انتخاب کرده است و در استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها نیز تعدادی از افراد حضور دارند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام اسناد مربوط به ادوار مختلف انتخابات شوراها از گذشته تاکنون از بین رفته است، ادامه داد: امروز افرادی که هیچ سابقه کار نظارتی نداشتند، بلکه افراد اجرائی هستند، نظارت بر انتخابات شوراها را برعهده گرفته‌اند و سلیقه ای و جناحی رفتار می شود که کار نادرستی است.

نوروزی با بیان اینکه شوراهای شهر باید برای هزاران میلیارد از سرمایه این ممکلت برنامه ریزی کنند، متذکر شد: لازم است برای نظارت و بررسی صلاحیت کاندیداهای داوطلب حضور در شوراهای شهر، اقدامات جدی‌تری انجام شود.

وی افزود: شورای نگهبان با توجه تشکیلات سازماندهی شده‌ای که در اختیار دارد، می تواند نظارت بر انتخابات شوراها را نیز انجام دهد.