نماینده مردم شاهین دژ و میاندوآب در مجلس ضمن حمایت از وتوی قطعنامه پیشنهادی علیه سوریه توسط روسیه گفت: شورای امنیت سازمان ملل ملعبه دست آمریکا و داعش شده است.

به گزارش مرور نیوز، جهانبخش محبی نیا گفت: ادعای غربی ها در مورد ارتکاب حمله شیمایی توسط دمشق از طنزهای تلخ جنگ سوریه است.

نماینده مردم شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: حامیان دیروز تروریست های تکفیری که از پیروزی های دمشق خشمگین هستند تلاش می کنند با هر وسیله ای داعش و ده ها گروه تروریستی دیگر را نجات دهند و بهانه مداخله در جنگ سوریه را کسب کنند.

وی در ادامه افزود: آمریکا ، رژیم صهیونیستی ، شورای همکاری خلیج فارس به ویژه رژیم سعودی همگی شرکای جرم داعش در کشتار مردم بی گناه سوریه هستند.

محبی نیا گفت: در شرایطی که پس از آزادی حلب تروریست ها به شدت تضعیف شده بودند و دمشق آماده حمله به رقه به عنوان قاب داعش بود ، حملات مشکوک شیمیایی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: شش سال از جنگ خانمان سوز سوریه می گذرد و در همان سال ابتدایی کشورهای غربی به ویژه فرانسوی ها مدعی استفاده دمشق از تسلیحا شیمایی شدند اما هرگز سندی در این رابطه ارائه نکردند.

این نماینده مجلس دهم گفت: ادعای حمله شیمیایی در ادلب تکرار ادعاهای گذشته است با این تفاوت که ترامپ با جنون بیشتری نسبت به اوباما خواهان جنگ و مداخله در جنگ سوریه است.

وی ضمن حمایت از وتوی قطعنامه پیشنهادی علیه سوریه توسط روسیه گفت: شورای امنیت سازمان ملل ملعبه دست آمریکا و داعش شده است.

محبی نیا گفت: نکته تاسف انگیز برای سازمان ملل متحد اینجاست که در مقابله نقض صریح قوانین و معاهدات بین المللی در مورد نقض حاکمیت سوریه توسط آمریکا و حمله بدون مجوز علیه پایگاه شعیرات سکوت کرده است.

وی تاکید کرد: دوگانگی شورای امنیت سازمان ملل متحد اتفاقی دردناک است که مردم سوریه خون بهای آن را پس می دهند.

نایب رئیس کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس گفت: ایستادگی روسیه در شورای امنیت نشان داد که ائتلاف متحدین دمشق اجازه تعرض به خاک سوریه نمی دهند.

وی تصریح کرد: ترامپ در صورت ادامه تعرض به خاک سوریه ضمن پذیرش تبعات این اقدام باید هزینه های آن را نیز بپردازد./

پایان پیام