وزیر دادگستری با دعوت از کاندیداهای ریاست جمهوری و هوادارانشان برای رعایت اخلاق انتخاباتی، گفت: اقتدار ملی باید پدیده و دستاورد بزرگ انتخابات باشد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی روز شنبه با موضوع انتخابات ابراز امیدواری کرد، فضای انتخابات فضایی سالم و با نشاط باشد.

وزیر دادگستری با تاکید براینکه قانون باید در انتخابات حاکم باشد، اظهار کرد: باید اخلاق را رعایت کنیم و به هم احترام بگذاریم ؛ سعی کنیم نقاط مثبت همدیگر را بیان کنیم و کاری کنیم که فردای انتخابات بتوانیم باهم دیگر زندگی و تو روی هم نگاه کنیم.
وی اضافه کرد: فضای انتخابات باید طوری باشد که بعد از آن بتوانیم باهم کار و به مردم خدمت کنیم؛ چه بسا این روزها می رود و می آید اما درعین حال می تواند موفقیت، محبت، صمیمیت و انسجام اجتماعی دستاوردهای بززرگ آن باشد.
وزیر دادگستری با بیان اینکه اقتدار ملی می تواند پدیده بزرگ انتخابات ما باشد، خاطرنشان کرد: همچنین متاسفانه خلاف این هم می تواند باشد پس باید تلاش کنیم آنچه که خیر و صلاح همه و همچنین رای مردم هست، اتفاق بیفتد.
پورمحمدی با تاکید بر احترام به رای مردم از کاندیداها و طرفدارانشان خواست تا مر قانون و آنچه که شایسته نظام و فرهنگ جامعه ایرانی است، رعایت کنند تا سبب یک گام به پیش باشد.
وی یادآور شد: در بسیاری از کشورها متاسفانه انتخابات توقف یا یک گام به عقب است و ما باید تلاش کنیم تا انتخابات مان یک گام به جلو باشد.
به گزارش ایرنا، انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس 29 اردیبهشت در کشور برگزار می شود و ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری از چهار روز قبل شروع شده و امروز به پایان می رسد. تا کنون بیش از هزار و 200 تن با حضور در وزارت کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند که تقریبا 4 تن از آنان زن هستند.