دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در واکنش به اظهارات جان کری گفت: ما با قدرت از متحدین خود در محور مقاومت حمایت می‌کنیم و هیچ اعتمادی به امریکا نداشته و نداریم.

به گزارش مرورنیوز، حسین امیرعبداللهیان در آستانه سالگرد شهادت سمیر قنطار با زینب برجاوی همسر وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار امیرعبداللهیان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سمیر قنطار از رشادت‌های وی در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس و حمایت از فلسطین و مقاومت تجلیل کرد.

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتقاضه فلسطین گفت: شهید سمیر قنطار از فرماندهان ارشد مقاومت بود که پس از تحمل 30 سال حبس در زندانهای رژیم صهیونیستی با افتخار و روحیه ایستادگی ازاد شد و با برخورداری از بصیرت سیاسی و دینی،بلافاصله در سوریه به دفاع از محور مقاومت پرداخت و سرانجام در خاک سوریه هدف حملات موشکی کینه توزانه تل آویو قرار گرفت و به شهادت رسید.

وی با انتقاد شدید از اظهارات جان کری که گفته است " حمایت ایران از حزب‌الله و اسد رفع مشکلات بانکی را دشوار می‌کند و امیدوار است رفتار ایران به مرور زمان تغییر کند" افزود: ما با قدرت از متحدین خود در محور مقاومت و منطقه حمایت می‌کنیم و هیچ اعتمادی به آمریکا نداشته و نداریم.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه کاخ سفید ، صهیونیسم و تروریسم أضلاع مثلث واحدی هستند که عامل اصلی ناامنی و بی‌ثباتی منطقه ما بشمار می‌روند،گفت:آمریکا اگر ذره‌ای حسن نیت دارد همراهی با عربستان را در نسل‌کشی مردم یمن متوقف کند، مانع نقض سیستماتیک حقوق بشر و سرکوب مردم بحرین شود و دست از حمایت پنهان و آشکار خود از تروریسم بردارد و همچنین به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در کمک موثر به ثبات و امنیت منطقه و جهان اعتراف کند.

وی تصریح کرد: شهید قنطار و شهدای  مقاومت و مدافع حرم در منطقه برای امنیت و حفظ ارزش‌ها تا پای جان ایستادند و ما با افتخار از آنها حمایت و یاد می‌کنیم.

زینب برجاوی همسر شهید سمیر قنطار نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های قاطع جمهوری اسلامی ایران از مقاومت  گفت: امریکا و اسراییل دشمن مقاومت،حزب‌الله و شهید قنطار بوده‌اند.

زینب برجاوی با شمردن ویژگی‌های اخلاقی سیاسی شهید افزود: سمیر مردی استثنایی بود که با شهادتش او را از دست ندادیم چرا که او مدرسه مقاومت را زنده کرد.

وی سیاست‌های مداخله‌گرانه آمریکا و تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی را عامل ناامنی‌ها خواند.