بوشهر- رئیس جمهور با اشاره به اینکه توسعه صنعتی کشور در زندگی هر منطقه اثرگذار باشد، گفت: تلاش همه ما، برای داشتن ایرانی سربلند است .

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام حسن روحانی ظهر یکشنبه در آیین افتتاح فازهای پارس جنوبی اظهار داشت: امروز ، روز پرافتخاری برای صنعت نفت کشور است.

وی اضافه کرد: این روزهایی که شاهد موفقیت مدیران و مسئولان و جوانان کشور هستیم افتخاری برای کل کشور است. همان گونه که وقتی شاهد شکوفایی در طرح های صنعتی هستیم بیانگر تلاش جوانان این مرز و بوم برای دستیابی به توسعه و پیشرفت است. هر فازی که در پارس جنوبی به بهره برداری می رسد بیانگر ماه ها و ماه ها تلاش جهادگران در گرما و سرما و روزهای سخت است و امروز ثمره آن را مشاهده می کنیم.

روحانی افزود: امروز با افتتاح این طرح ها احساس غرور و افتخار می کنیم. همانگونه که وقتی در عرصه دفاعی کشور طرح های مختلف افتتاح می شود و یا شاهد اقتدار دیپلماسی کشور هستیم و یا تک رقمی شدن تورم و یا رشد اقتصادی 8 درصدی کشور و یا رشد علمی و اجرای طرح تحول سلامت که همه اینها افتخار است.

رئیس جمهور ادامه داد: در دولت یازدهم میزان تولید گاز در پارس جنوبی دو برابر شد و امروز شاهد افتتاح 6 فاز در پارس جنوبی هستیم که با سرمایه گذاری بیش از 20 میلیارد دلار اجرا شده است و امروز، روزی ماندگار برای تاریخ صنعت نفت کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: عزت ما از همین جا است. عزت ما در سایه موفقیت های ما در صحنه های مختلف است. امروز در دولت یازدهم بعد از سه سال و نیم، تولید و ظرفیت برداشت گاز ایران به 575 میلیون متر مکعب در روز رسیده است و به معنای آن است که می توانیم اگر با هم باشیم و وحدت داشته باشیم، به همه موفقیت ها دست یابیم.

روحانی خاطرنشان کرد: انقلاب نکردیم که مقابل هم بایستیم و یا دست مان برای مواد غذایی به سوی بیرون دراز شود، انقلاب کردیم و به فکر خودکفایی و صادرات بودیم. امروز شاهد خودکفایی در تولید گندم و گاز هستیم و هفته های آینده شاهد خودکفایی در تولید بنزین خواهیم بود. با تحقق خودکفایی انتظارات این ملت برآورده خواهد شد. تلاش همه ما داشتن ایرانی سربلند است.

ادامه دارد...