سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: تازه فضای کشور انتخاباتی شده، باید برنامه‌ها، مناظره‌ها و سخنرانی‌ها را ببینیم تا به نتیجه برسیم، به هرحال باید تا قبل از 20 اردیبهشت به کاندیدای نهایی برسیم.

به گزارش مرور نیوز، مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم ختم آیت‌الله باریک‌بین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جلسه شورای مرکزی جبهه امروز برگزار می‌شود، اظهار داشت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای ریاست جمهوری به یک شخص واحد خواهد رسید.

دستجردی تاکید کرد: طبق تصمیم شورای مرکزی قرار بر این شد نامزدهای جمنا ثبت‌نام کنند تا بعد از آن نسبت به اقبال بیشتر هر کدام از آنها، دیگر کاندیداها انصراف داده و یک نفر کاندیدای منتخب شود.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا جبهه مردمی مجمع دیگری تا انتخابات برگزار خواهد کرد یا خیر، گفت: خیر، جبهه دیگر مجمع عمومی برگزار نمی‌کند.

وی درباره اینکه نحوه سازوکار معرفی کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب چیست عنوان کرد: ما برنامه‌های کاندیداها و سنجش‌هایی که برای محبوبیت و مقبولیت کاندیداها گرفته می‌شود و نیز مناظره‌ها را رصد کرده و در نهایت به یک یا دو نفر به عنوان کاندیدای نهایی خواهیم رسید و اگر به یک کاندیدای واحد برسیم آن یک نفر در انتخابات شرکت خواهد کرد.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر به این نتیجه برسیم که انتخابات دو مرحله‌ای می‌شود ممکن است دو نفر را معرفی خواهیم کرد.

وی درباره اینکه برخی معتقدند کاندیداهای جبهه مردمی به سازوکار این جبهه انتقاد دارند گفت: کسانی که از طرف جبهه مردمی معرفی شدند 5 نفر بودند که به آنها اعلام شد ثبت نام در انتخابات بلامانع است، از آن 5 نفر، 4 نفر ثبت نام کردند؛ این 4 نفر نیز سازوکار جبهه را قبول کردند از جمله آیت‌الله رئیسی که با وجود آنکه وی به طور مستقل کاندیدا شدند اما به سازوکار جبهه احترام گذاشته و آن را قبول کرد.

دستجردی ادامه داد: مابقی کسانی که غیر از این 4 نفر هستند نظرات خود را دارند، آنها معرفی شده از جانب جبهه نیستند و رأی‌آوری آنها باید براساس نظرسنجی ها مشخص شود.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به این که آیا ممکن است این 4 نفر در پایان زیر بار تصمیم جبهه مردمی نروند خاطرنشان کرد: خیر، همه آنها حتما سازوکار جبهه مردمی را قبول دارند چون در جلسات علنی و شورای مرکزی اعلام کردند که به اساس‌نامه متعهد هستند و آن را امضا کردند.

وی درباره حضور رئیسی نیز گفت: وی هم یک دست‌نوشته خود که ما هم آن را قبول داشتیم امضا کرده است.

دستجردی درباره ترکیب کابینه دولت آینده تاکید کرد: اصلا ترکیب کابینه مد نظر نبوده و تیم کاری مورد نظر است، با توجه به اینکه اهم مشکلات اقتصادی است، تیم کاری که از سوی کاندیداها معرفی می‌شود باید تیمی باشد که نشان دهد برای حل کردن مشکلات مردم آمده و مردم از روی تیم و آن فرد به این نتیجه برسند که کابینه کار آمده است.

وی تصریح کرد: حتما هم لازم نیست افراد معرفی شده وزرای کابینه باشند بلکه می‌توانند مشاور هم باشند.

دستجردی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر زمان معرفی کاندیدای نهایی جبهه مردمی گفت: تازه فضای کشور انتخاباتی شده، باید برنامه‌ها، مناظره‌ها و سخنرانی‌ها را ببینیم تا به نتیجه برسیم، به هرحال باید تا قبل از 20 اردیبهشت به کاندیدای نهایی برسیم.