رئیس جمهور گفت: در مقابل هر تجاوزی از کشورمان با قدرت دفاع خواهیم کرد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز سه شنبه در مراسم رژه روز ارتش طی سخنانی گفت: قدرت ما قدرت تهاجمی نیست، بلکه دفاعی است اما نشان داده‌ایم که در مقابل هر تجاوزی از کشورمان با قدرت دفاع خواهیم کرد.

ملت در کنار نیروهای مسلح هستند و نیروهای مسلح هم در کنار ملت هستند؛ هر کجا منافع ملی است، نیروهای مسلح در خط مقدم دفاع از منافع ملی است و هر کجا که رنج و سختی ملت ببیند، نیروهای مسلح در کنار مردم هستند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ورود نیروهای مسلح در وسوسه‌های اقتصادی می‌تواند آنها را از هدف‌های بلند دور کند؛ وسوسه‌های اقتصادی می تواند افکار فرماندهان و نیروهای مسلح را از وظیفه اصلی خود دور کند. ما امیدواریم با وحدت و اتحاد نیروهای مسلح و اجرای دستورات دینی و فرمانده کل قوا، هر روز شاهد وحدت بیشتر در میان نیروهای مسلح و اقتدار بیشتر باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی پاسداری از استقلال کشور، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی را برعهده دارد گفت: حفظ نظام و حراست از تمامیت ارضی ایران به صراحت قانون اساسی بر دوش ارتش جمهوری اسلامی است. امروز نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ارتش در کنار سپاه پاسداران قدرتمند و بسیج دلاور و نیروی انتظامی قدرت نظامی هوشمندی را تشکیل دادند که با دوران 8 سال دفاع مقدس قابل مقایسه نیست.

روحانی افزود: دولت یازدهم از روز اول یکی از اهدافش تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی بوده و آمار و ارقام نشان می‌دهد بودجه بنیه دفاعی نسبت به آغاز دولت 145 درصد رشد داشته و این به این معناست که در شرایط اقتصادی اهتمام دولت به تقویت بیشتر نیروهای مسلح بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم افتخار دارد یکی از تجهیزات مهم دفاع هوایی را در این دوران به داخل کشور و در اختیار نیروهای مسلح قرار داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز آمادگی نیروهای مسلح از هر زمانی بیشتر است، تاکید کرد: نیروهای مسلح تهدیدی برای دیگران نخواهد بود و اولین گام‌شان تشویق به برخورد نظامی با هیچ کشوری نیست. حرکت ما دوری از تنش‌ها و برخوردهاست اما باید هوشیاری خود را در برابر توطئه دیگران حفظ کنیم و قدرت بازدارندگی را افزایش دهیم.

روحانی با تاکید بر اینکه کشورهای دیگر منطقه می‌توانند به نیروهای مسلح ما اطمینان داشته باشند، اظهار داشت: قدرت دفاعی ما تدافعی و بازدارنده است ولی نشان دادیم در برابر تجاوز متجاوزین به سختی از کشورمان دفاع کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ارتش و نیروهای مسلح دارای ویژگیهایی هستند که در کمتر کشوری سراغ داریم خاطرنشان کرد: اولین ویژگی ایمان و انگیزه الهی است که در قلوب نیروهای مسلح و پرسنل فداکار ارتش برای ایثار و فداکاری وجود دارد. هیچ قدرت و تجهیزاتی جای ایمان و انگیزه نیروهای مسلح را نمی‌گیرد.

رئیس جمهور افزود: دومین ویژگی ارتباط با ملت است، ملت در کنار نیروهای مسلح است و نیروهای مسلح در خط مقدم حراست از منافع ملی هستند. هر کجا رنج و سختی ملت باشد نیروهای مسلح در کنار ملت قرار دارند.

روحانی تصریح کرد: ویژگی دیگر داشتن فرماندهی کل قوا است که نشات گرفته از اسلام، فقه، ولایت و عدل و اعتدال است. عشق و اعتماد و احساس تکلیف نیروهای مسلح در برابر فرماندهی کل قوا از ویژگیهای این نیروست سلاح نیروهای مسلح اجرای توصیه و تاکیدات امام و مقام معظم رهبری است که از بازیهای سیاسی به دور باشند. هرچقدر فاصله نیروهای مسلح از سیاست و سیاست‌بازی دور باشد قدرتمندترند و ملت در کنار آن نیرو خواهد بود.

وی با بیان اینکه ورود نیروهای مسلح به وسوسه‌های اقتصادی می‌تواند آنها از اهداف بلند دور کند گفت: وسوسه‌های اقتصادی می‌تواند افکار فرماندهان را از وظیفه اصلی خود دور کند.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: ما امیدواریم با وحدت نیروهای مسلح و اجرای دستورات فرماندهی کل قوا شاهد وحدت بیشتر و اقتدار نیروهای مسلح باشیم.