نماینده قوه مقننه در هیات نظارت بر مطبوعات و عضو کمیته نظارت بر انتخابات نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت، با اشاره به برگزاری این انتخابات به صورت الکترونیکی، گفت: می‌توان با استفاده از تجربه این انتخابات، امیدوار بود که مطالبه قانونی در برگزاری انتخابات به شکل الکترونیکی در کشور در سال 96 و برای دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر محقق شود.

به گزارش مرورنیوز به نقل از دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات، محمد علی وکیلی، نماینده قوه مقننه در هیات نظارت بر مطبوعات که در ستاد انتخابات نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات حاضر شده بود، از روند برگزاری انتخابات اعلام رضایت کرد.

وکیلی گفت: برگزاری این انتخابات برای نخستین بار به صورت الکترونیکی هم در ایجاد فضای عادلانه حضور اهالی مطبوعات در یک انتخابات صنفی و ملی موثر است و هم به عنوان آغاز برگزاری انتخابات در کشور به صورت الکترونیکی مثمر ثمر خواهد بود.

وی ضمن ابراز رضایت از روند برگزاری آرام و با امنیت انتخابات الکترونیکی نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات، خاطرنشان کرد: اگر در ساعت تمدید شده، به نصاب لازم دست یابیم، دو رکورد برای این انتخابات ثبت خواهد شد، هم نخستین انتخابات الکترونیکی در کشور و هم حضور گسترده مدیران مسوول به طوری که در دور اول، بیش از 3 برابر دوره‌های گذشته که همواره در دور دوم انتخابات به نتیجه می رسید، انتخابات به نتیجه رسیده است.

نماینده قوه مقننه در هیات نظارت بر مطبوعات و عضو کمیته نظارت بر این انتخابات در عین حال تصریح کرد: می‌توان با استفاده از تجربه این انتخابات، امیدوار بود که مطالبه قانونی در برگزاری انتخابات به شکل الکترونیکی در کشور در سال 96 و برای دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر محقق شود.

وی کاهش هزینه‌ها، شفافیت در برگزاری، سهولت در رای‌گیری، کاهش زمان اخذ با اعلام نتایج را از جمله ویژگی‌های انتخابات الکترونیک عنوان کرد.

شانزدهمین دوره انتخاب نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات، روز گذشته و به صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور (e-rasaneh.ir) از ساعت 10 آغاز شد و تا ساعت 16 ادامه داشت که با تصمیم کمیته نظارت بر انتخابات تا ساعت 17 تمدید شد.

همچنین طبق اعلام دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات، میزان مشارکت در انتخابات تا ساعت شانزده، 1437 نفر اعلام شده است.