سامانه مدیریت ناوگان اورژانس 115 فارس، سامانه رصد اطلاعات حوادث ترافیکی استان ، تله کاردیولوژی و سیستم دیجیتال بی سیم، چهار خدمت جدید در اورژانس فارس درسفر وزیر بهداشت رونمایی شد.

به گزارش مرور نیوز، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس در ادامه سفر خود به شیراز، از دو سامانه جدید اطلاعاتی، همچنین کاردیولوژی و سیستم دیجیتال بی سیم در این مرکز رونمایی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین بهره برداری از این خدمات جدید، با اشاره به آمار بالای مرگ و میر در اثر سوانح ترافیکی در استان فارس، گفت: در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با برپایی نشست های منظم هفتگی، با حضور دیگر سازمان ها از ابتدای سال گذشته، تا پایان سال ۹۵، برای چاره اندیشی در این خصوص اقدام کرد.

دکتر محمدهادی ایمانیه نصب دوربین در اتوبان ها را از جمله دستاوردهای این نشست ها عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال جاری نیز این نشست ها در استانداری فارس برگزار می شود و این خدمات جدید در اورژانس فارس نیز به عنوان تلاشی برای کاهش آمار آسیب های ناشی از سوانح ترافیکی، همچنین دیگر سوانح است.

سامانه جدید مدیریت ناوگان اورژانس ۱۱۵

به کمک سامانه مدیریت ناوگان اورژانس 115 فارس که امروز به بهره برداری رسید، زمان حضور نیروهای اورژانس بر بالین بیماران، کاهش یافته، تمامی بیماران دریافت کننده خدمت از مرکز اورژانس دارای پرونده سلامت می شوند و میزان خطای انسانی نیز به کمترین حد ممکن، کاهش می یابد.

تماس های مردمی با اورژانس ۱۱۵، شامل پنج گروه مشاوره پرستاری، مشاوره پزشکی، اعزام آمبولانس، مزاحمت ها و یا انصراف از تماس می شود که این سامانه با تمرکز بر بهبود خدمات رسانی به تماس های نیازمند به اعزام آمبولانس، راه اندازی شده است.

به کمک این سامانه، در خصوص اعزام آمبولانس از نزدیک ترین پایگاه به نشانی اعزام شده در تماس تلفنی، تصمیم گیری می شود.

از سویی دیگر در صورت اتصال این سامانه به سامانه ترافیک شهرداری، مسیر حرکت آمبولانس بر اساس وضعیت ترافیکی و مسیرها به او اعلام می شود که همین امر در کاهش خطای انسانی به کمترین میزان، نقش موثری ایفا می کند.

امکان مشاهده خطوط انتظار تماس های مردمی، از دیگر مزایای این سامانه مدیریتی است و به نحوی طراحی شده که امکان استفاده از آن، در تمامی شبکه اینترانت دانشگاه فراهم باشد تا در مواقع بحرانی و یا امکان بروز مشکل در ساختمان مرکزی اورژانس، خدمات سامانه متوقف نشود.