رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان این که ترامپ نیازمند وقوع جنگ در خاوردور یا خاورمیانه است ، گفت: روسیه نقش خود را با آمریکا در رابطه با کره شمالی و سوریه هماهنگ کرده است و نباید به رجزخوانی های رسانه ای اعتنایی کرد.

به گزارش مرور نیوز، جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری با هنجارشکنانه خواندن اقدامات دونالدترامپ گفت: رئیس جمهوری آمریکا از هر فرصتی برای جنگ طلبی استفاده می کند و کره شمالی این شرایط را برای ساکنین جدید کاخ سفید فراهم کرده است.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی گفت: هویت بقای آمریکا به جنگ وگردش چرخ های صنایع نظامی ایالات متحده وابستگی دارد.

وی در ادامه افزود: کره شمالی نباید فرصت قدرت نمایی و بهانه اعزام رزم ناوهای آمریکایی به خاور دور را فراهم نماید.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت:واقعیت رفتاری ترامپ اینجاست که آمریکا در خاوردور یا در خاورمیانه جنگی بزرگ را آغاز کند.

وی تصریح کرد: جمهوری خواهان احساس می کنند که جایگاه ابرقدرتی ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری اوباما و حضور دموکرات ها در کاخ سفید تضعیف شده است.

رحیمی جهان آبادی گفت: کره شمال در حال ارتکاب اشتباه فاحشی است که تنها مقاصد جنون انگیز دونالد ترامپ را تامین می کند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا کره شمالی نباید در مقابل تهدیدات آمریکا در موضع دفاعی قرار بگیرد اما مساله اینجاست که رفتارتهاجی پیونگ یانگ برای شرکای این کشور نیز ممکن است دردسرساز شود.

این نماینده مجلس دهم گفت: آمریکا با اعزام رزم ناوهای مشهور ایالات متحده تلاش می کند قدرت و نفوذ چین و روسیه را در خاور دور محدود کند.

وی با بیان این که آمریکا پس از ریاست جمهوری نیکسون نسبت به وضعیت شرق آسیا بی اعتنا شده است ، گفت: اگرچه ایالات متحده پایگاه های نظامی خود را در ژاپن ، کره جنوبی و چند شریک دیگر واشنگتن حفظ کرد اما عملا تمام قدرت و نفوذ نظامی خود را معطوف به خاورمیانه کرده است.

رحیمی جهان آبادی گفت: جمهوری معتقدند که حیاط خلوت چین و روسیه در خاوردور باید ویران شود و آمریکا اقتدار خود را به رخ رقبای سنتی خود بکشاند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها از هر تهدیدی تلاش می کنند یک فرصت تهاجمی فراهم کنند و امروز مشاهده می کنیم که کره شمالی این اقدام را انجام می دهد.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوق و قضایی مجلس گفت: احتمال وقوع یک معامله میان آمریکا ، ترکیه و عربستان با روسیه و چین در مورد جنگ سوریه باتوجه به وضعیت خاور دور وجود دارد.

وی ضمن بیان این که وضعیت خاور دور با خاورمیانه دارای شباهت هایی است ، گفت: روسیه نقش خود را با آمریکا در رابطه با کره شمالی و سوریه هماهنگ کرده است و نباید به رجزخوانی های رسانه ای اعتنایی کرد./