عضو مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه رد صلاحیت شدگان ریاست جمهوری باید به قانون تمکین کنند، گفت: تایید و رد صلاحیت نامزدها وظیفه ذاتی شورای نگهبان است.

به گزارش مرور نیوز، محمود صادقی با بیان اینکه در قوانین انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اعتراض رد صلاحیت شدگان هیچ گونه مقرراتی پیش بینی نشده است، گفت: تائید و رد صلاحیت ها براساس ضوابط و قوانین کشور و همچنین وظیفه ذاتی شورای نگهبان است و باید تمامی کاندیداها از آن تمکین کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از کاندیداهای رد صلاحیت شده ریاست جمهوری بیانیه داده و نسبت به نظر شورای نگهبان تمکین کرده اند، تصریح کرد: در انتخابات 92 با رد صلاحیت شده های غیرمنتظره ای روبرو بودیم اما اکثر نامزدها به قانون تمکین کرده و واکنشی نشان ندادند.

صادقی با بیان اینکه اکثر نامزدهای رد صلاحیت شده ریاست جمهوری نماینده مجلس بوده و دارای شغل های مهمی در نظام هستند، گفت: محرز نشدن صلاحیت نامزدها به معنای این نیست که این افراد صلاحیت خدمت گذاری به مردم را ندارد بلکه تنها به این معنا است که صلاحیت این فرد برای اداره یک مملکت از سوی شورای نگهبان مورد تأیید نبوده است .

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: علیرغم آنکه ممکن است محرز نشدن صلاحیت برای برخی نامزدهای ریاست جمهوری ناگوار باشد اما راه دیگری جز تمکین به قانون برای آنها وجود ندارد.