شهردار تهران با اشاره به اینکه اقتصاد کشور مردمی نیست، گفت: 96 درصد مردم از ظرفیت های اقتصادی محروم هستند.

به گزارش مرور نیوز، محمدباقر قالیباف صبح امروز در مسجد جامع شهر ایلام اظهار داشت: بسیار خوشحال و خرسند هستم که بار دیگر توفیق سفر به استان قهرمان، شجاع و غیور ایلام را پیدا کرده ام.

وی بیان داشت: این استان یکی از مهمترین مناطق دفاع مقدس در کشور بود و بنده نخستین روزهای جوانی خود را در این استان آغاز کرده ام و خاطرات فراوانی از زمان جنگ در این استان دارم.

قالیباف افزود: مردم استان ایلام در زمان جنگ شهر و استان خود را رها نکردند و در سخت ترین شرایط زیر چادرها و کوه های اطراف شهر زندگی کردند.

قالیباف عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران و امنیت کشورمان حاصل تلاش شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافعان حرم است، امروز در تمامی جهان شاهد ناامنی هستیم ولی در کشورمان امنیت پایدار به واسطه این شهدا وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز کشورمان با چالش های بسیار بزرگی مواجه است، گفت: مهمترین چالش کشور این است که اقتصاد کشورمان مردمی نیست و فقط چهار درصد مردم از ظرفیت های اقتصادی برخوردار هستند و 96 درصد دیگر محروم از ظرفیت های اقتصادی هستند.

کاندیدای دوازدهمین دروه انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: امروز دشمن از همین ضعف های اقتصادی کشور سوء استفاده می کند و از طریق تحریم های اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: امروز شاهد بیکاری، مشکلات اقتصادی، فقر، طلاق و..در کشور هستیم که بیشترین علت آنها این است که اقتصاد کشور مردمی نیست.

قایباف اظهار داشت: امروز شاهد افزایش قاچاق کالا در کشور هستیم به طوری که سالانه بیش از 25 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور مان نیست و که بخش بسیار کمی از این میزان از بازارچه مرزی وارد می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون شاهد واردات کالاهای لوکس و غیرضروری در کشور هستیم و همین مسئله باعث شده عده ای درآمدهای بسیار گزاف کسب کنند و در حالی قشر فقیر هر روز فقیرتر می شوند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه دلیل اصلی افزایش فقر در کشور رانت، سوء استفاده های اقتصادی و..است، گفت: در حالی که مردم صاحب اصلی سپرده های بانک ها هستند ولی خدمات دهی بانک ها برای افزاد قاچاقچی، وارات کنندگان کالاهای لوکس و..است.

وی گفت: بیشترین حجم تسهیلات بانکی کشور دست 400 نفر است و این درحالی است مردم برای یک وام ازدواج باید سال ها پشت نوبت باشند.

این خبر تکمیل می شود...