ایاز صادق با اشاره به اینکه در دیدار با رئیس مجلس گله‌مندی‌های دو طرف در فضایی دوستانه مطرح شد، گفت: خواهان پیوستن ایران به کریدور چین و پاکستان هستیم.

به گزارش مرور نیوز، سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان که به ایران سفر کرده است، پس از دیدار و گفت‌وگو با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری مشترک با وی گفت: در گفت‌وگوهای امروز بحث و تبادل نظر خوبی در زمینه روابط دوجانبه صورت گرفت. بعلاوه گله‌مندی‌هایی که دو طرف از هم دارند در فضایی دوستانه، نه برای تضعیف یکدیگر بلکه برای حل و فصل آنها مطرح شد؛ چراکه ما مانند خانواده هستیم که گله‌مندی‌ها را در درون خود مطرح و حل و فصل می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که گسترش یابد.

وی از علاقه کشور متبوعش به امنیت و موفقیت جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و با تأکید بر اینکه اطمینان دارد که ایران نیز چنین علاقه‌ای در مورد پاکستان دارد، خاطرنشان کرد: مسئولیت جمعی ما تضمین امنیت در سطح منطقه و نیز امنیت مسلمانان است که در وحدت مسلمانان نقشی به‌‌سزا داشته و این موضوعی حائز اهمیت است.

رئیس مجلس ملی پاکستان گفت: در موضوع مقابله با تروریست با در نظر گرفتن منافع مشترک تجاری، اقتصادی و ترانزیت مباحثی میان دو طرف مطرح شد و ما اعلام کردیم که خواهان پیوست ایران به کریدور پاکستان و چین هستیم.

وی به تصمیم‌گیری روسای مجالس ایران و پاکستان درباره چگونگی تقویت روابط پارلمانی در گفت‌وگوهای امروز خود اشاره کرد و عنوان داشت: مشاوران نظامی و امنیتی دو کشور باید مرتب باهم تبادل نظر داشته باشند و نیز میان گروه‌های مسلح دو کشور همکاری صورت گیرد. در همین راستا از رئیس مجلس شورای اسلامی خواستیم گروه‌های دانشجویی از ایران جهت فراگیری مهارت‌های نظامی به پاکستان اعزام شوند.

ایاز صادق مهم‌ترین مسئله در روابط میان ایران و پاکستان را فراتر رفتن توافقات از مرحله صحبت و عملی شدن آنها خواند و گفت: هر دو کشور توافقات را در راستای منافع دو کشور باید به اجرا بگذارند.

وی در باره بخش دیگری از گفت‌وگوهای خود با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درباره موضوع اشغال کشمیر گام‌هایی برداشته شده و سازمان ملل قطعنامه‌هایی صادر کرده است و امروز نیز رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که باید این قطعنامه‌ها در راستای توافقات به اجرا گذاشته شود.

رئیس مجلس ملی پاکستان از ملت و دولت ایران بابت میزبانی از دانشجویان و زائران پاکستانی تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد: کلمات در سطح کلمات باقی نماند و هر دو طرف توافقات را به اجرا رسانده و پتانسیل میان دو کشور تحقق یابد.